بهترین نسخه ویندوز 10

بهترین نسخه ویندوز 10 برای بازی در سال 2022

با مایکروسافت، بازی یک تجارت بزرگ است و پلتفرم ویندوز مخصوصاً برای آن ساخته شده است. به همین دلیل است که اکثر مردم ویندوز را به جای لینوکس و مک برای بازی انتخاب می کنند. استفاده از ویندوز برای بازی در رایانه های شخصی ساده است زیرا ویندوز 10 جدیدترین و بهترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت برای بازی است. با این حال، بسیاری از شما می توانید در مورد اینکه کدام نسخه خاص ویندوز 10 برای نیازهای بازی شما مناسب تر است، گیج شوید.

به عبارت ساده – اگر می خواهید یک رایانه شخصی بازی بسازید، به جای لینوکس یا سیستم عامل دیگری، از ویندوز استفاده کنید. ما تنها کسی نیستیم که این احساس را داریم. مایکروسافت اهمیت گیمر ها را به عنوان یک بازار می شناسد و اطمینان می دهد که سیستم عامل آن به طور خاص برای آنها طراحی شده است. کار با ویندوز در مورد بازی، با همه چیز، از رایانه های شخصی گرفته تا ایکس باکس و دستگاه های تلفن همراه، کار بیهوده ای است.

6 نکته ای که باید در مورد ویندوز 10 بدانید

ویندوز 10، جدیدترین نسخه نرم افزار مایکروسافت برای رایانه های شخصی، لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند منتشر شد. ویندوز 10 برای جایگزینی ویژگی های عجیب ویندوز 8 با یک پلتفرم منسجم طراحی شده است که هم برای دسکتاپ ها و هم مشتریان صفحه لمسی جذاب است.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در مورد ویندوز 10 مایکروسافت بدانید که شامل موارد زیر است:

1. ویژگی Continuum

Continuum یکی از ویژگی های اصلی به روز رسانی در ویندوز 10 است که تشخیص می دهد آیا دستگاه به عنوان یک رایانه با صفحه کلید متصل و دستگاهی با رابط لمسی استفاده می شود یا خیر. هر زمان که صفحه کلید حذف شود، ویندوز 10 می تواند به رابط کاربری لمسی تر تبدیل شود. این یک ویژگی مفید در دستگاه هایی مانند سر فیس مایکروسافت است زیرا به کاربر آزادی بیشتری می دهد.

2. ویژگی منوی شروع

کاربران ویندوز 8 ممکن است نفس راحتی بکشند زیرا منوی استارت در ویندوز 10 بازگشته است. اکثر کاربران دسکتاپ پیمایش بین برنامه ها در ویندوز 8 بدون منوی استارت بسیار دشوار است. بنابراین، مایکروسافت آن را دوباره راه اندازی کرده است. همراه با منوی استارت، طرح کاشی‌کاری اولیه ویندوز 8 حفظ شده است. از منوی شروع ویندوز 10، می‌توانید به راحتی به برنامه‌های رایج از جمله ایمیل، دما، بانکداری، نقشه‌ها و غیره دسترسی داشته باشید. مایکروسافت تلاش کرده است تا با توسعه عملکردی که هم در رایانه شخصی و هم در صفحه لمسی قابل استفاده است، مشکل را حل کند.

3. چند وظیفه ای پیشرفته

ابزار چند منظوره مایکروسافت “Task View” نام دارد و به شما امکان می دهد تمام پنجره های باز را در یک مکان ببینید. همچنین ممکن است چندین دسکتاپ ایجاد شود که به مصرف کنندگان اجازه می دهد فورا برنامه های خود را مرتب کنند. در نوار وظیفه، یک گزینه جدید “Task View” را خواهید دید. این گزینه تمام پنجره‌های باز روی سیستم‌های دسکتاپ را که ایجاد کرده‌اید نمایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد رابط نمایش کار را فعال کنید. هر زمان که در ابتدا نمای کار را باز کنید، گزینه “ایجاد دسکتاپ” به شما داده می شود که به شما امکان می دهد چندین دسکتاپ ایجاد کنید.

4. منوی استارت قابل تغییر است

منوی شروع قابل تغییر اندازه در ویندوز 10 بالاخره رسمی شد. کاربران می توانند اندازه منوی شروع را متناسب با قسمت پایینی پنجره شما تغییر دهند یا آن را به یک نوار کوچک کنند. این قابلیت برای کاربران تبلتی که باید محتوایی را در نمایشگرهایی با اندازه های مختلف ببینند مفید خواهد بود. امکان تغییر اندازه منوی استارت گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

5. ویژگی Snapping

گنجاندن عملکرد snapping قابلیت جدید صفحه نمایش های متعدد دسکتاپ را افزایش می دهد. کاربران اکنون می توانند اندازه پنجره ها را تغییر دهند تا با هر بخش از صفحه نمایش مطابقت داشته باشد، به لطف عملکرد snapping. همچنین امکان قرار دادن دو پنجره در کنار یکدیگر وجود دارد.

این یک ویژگی جدید خوب است که تجربه کاربر را در هنگام استفاده از چندین دسکتاپ بهبود می بخشد. کمک فوری به ویژه برای کاربران تبلت مفید است زیرا جابجایی بین برنامه ها و اسکرول اطلاعات را بسیار آسان تر می کند.

6. پیش نمایش Still Has Charm Bar

به طور گسترده تصور می شد که اکنون نوار جذابیت در ویندوز 10 حذف خواهد شد. از سوی دیگر، پیش نمایش فنی همچنان دارای یک نوار جذابیت است. بسیاری از کاربران دسکتاپ ویندوز 8 نیز از نوار charms ابراز نارضایتی کردند، اگرچه مایکروسافت اعلام کرد که حذف نخواهد شد.

تا زمانی که نسخه نهایی منتشر شود، نوار جذابیت ممکن است تغییرات کوچکی دریافت کند تا برای کاربران دسکتاپ و صفحه لمسی کاربرپسندتر شود.

چرا ویندوز 10 پرو بهترین نسخه برای بازی است؟

نوار بازی یکی از ویژگی‌هایی است که در ویندوز 10 گنجانده شده است. این به شما امکان می‌دهد از بازی‌های رایانه‌ای که در حال حاضر مالک آن هستید، فیلم یا تصاویری از بازی بگیرید، از جمله عناوین خریداری شده از طریق Valve و شاید دیگر سایت‌های بازی.

کافی است Windows + G را فشار دهید تا نوار بازی ظاهر شود. پس از اتمام ضبط ویدیو، آپلود آن در یوتیوب یا هر سایت رسانه اجتماعی ترجیحی آسان است. ویندوز 10 اکنون به دستگاه های بازی ایکس باکس به صورت بومی اجازه می دهد، که با پذیرش کنترلرهای بیشتر بازی های رایانه شخصی، که شامل کنترلر بی سیم Xbox Elite آینده نیز می شود، رایج تر می شود.

در زیر به برخی از دلایلی که چرا ویندوز 10 بهترین نسخه برای بازی است اشاره شده است:

• ویندوز 10 عملکرد بازی ها و برنامه های رایانه شخصی شما را بهبود می بخشد.

• با فناوری‌هایی مانند Dx 12 و Xbox Live، بازی‌های جدید شگفت‌ انگیزی را می‌توان در ویندوز اجرا کرد.

• این بازی‌ها و ویژگی‌های Xbox را با روش‌هایی به رایانه‌های شخصی ویندوز 10 شما ارائه می‌کند که گیمر های رایانه‌ای از آن استقبال می‌کنند.

برای تنظیم کامل بازی چه چیزی لازم است؟

برای بازی، مشخصات سخت افزاری مناسب در کنار سیستم عامل مناسب بسیار مهم است. بدون سخت افزار مناسب، انجام یک بازی به طور موثر غیرممکن است. اگر الزامات سخت افزاری رایانه شخصی خود را برآورده نکنید، سیستم عامل بی فایده است.

پردازنده ها، پردازنده های گرافیکی، رم، هارد دیسک ها و کارت های ویدئویی از ملزومات اساسی بازی هستند. کارت های صدا، آداپتورهای اترنت یا اتصالات USB از جمله لوازم جانبی هستند. از سوی دیگر، رایانه های شخصی مدرن به این موارد اضافه نیاز ندارند، زیرا مادربرد ها دارای اتصالات فراوان و کارت صدای توسعه یافته هستند. در نتیجه، تمرکز اصلی شما باید روی مشخصات سخت افزاری باشد.

علاوه بر این، توصیه می‌شود که هرگز اولین بازی خود را دانلود نکنید، مگر اینکه یک CPU هگزا هسته‌ای، 500 گیگابایت کارت گرافیک مورد نیاز، 32 گیگابایت SDRAM (64 گیگابایت اختیاری است)، 1 گیگابایت GPU زیر 720p، 2 گیگابایت GPU برای 720p، و 3 گیگابایت GPU برای 1080p و بالاتر. AMD و NVIDIA بخش بزرگی از بازار پردازنده‌های گرافیکی را کنترل می‌کنند، و همچنین اکثر مصرف‌ کنندگان نگران کیفیت نیستند.

با این حال، یک CPU دو هسته ای را می توان برای بازی نصب کرد. فقط با عناوین قبلی سازگار است و حتی ممکن است با عناوین جدیدتر سازگار نباشد. علاوه بر این، دستگاه های حالت جامد از نظر سرعت عملکرد بهتری از هارد دیسک های معمولی دارند.

بهترین نسخه های بازی ویندوز 10 کدامند؟

قبل از اینکه وارد سیستم عامل شوید، مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر از سخت افزار مناسب استفاده نکنید، سیستم عامل به شما کمکی نخواهد کرد. اگر رایانه یا لپ‌تاپ بازی خود را به درستی تنظیم نکنید، هر برنامه‌ای که نصب می‌کنید فایده چندانی نخواهد داشت.

همچنین، با رایانه های شخصی از پیش ساخته شده، کاربران گزینه های سفارشی سازی زیادی دارند. قالب اصلی، سازه‌های میانی و برج‌های کامل همه گزینه‌ها هستند، و نوعی که انتخاب می‌کنید تأثیر مستقیمی بر تجهیزاتی که نصب می‌کنید دارد.

موارد زیر مهمترین نیازهای سخت افزاری هستند:

• پردازنده گرافیکی

• پردازنده

• کارت گرافیک

• رم

• دیسکهای سخت ( هارد )

• آداپتورهای اترنت

• کارت های صدا

• پورت های USB

در لپ تاپ های ویندوزی، این ویژگی ها همیشه ضروری نیستند. بردهای مدل آخر دارای اتصالات زیاد و کارت صدای ساخته شده هستند. بنابراین، پردازنده‌ها، GPU و کارت‌های گرافیک باید در مرکز قرار گیرند.

اکنون که راه اندازی کامل بازی را دارید، زمان آن رسیده است که به دنبال بهترین نسخه بازی ویندوز 10 باشید.

ابتدا تصمیم بگیرید که آیا به ویندوز 10 در حالت 32 بیتی و 64 بیتی نیاز دارید یا خیر. اگر یک رایانه شخصی جدید دارید، همیشه نسخه 64 بیتی را برای عملکرد عالی در بازی انتخاب کنید. اگر پردازنده قدیمی تر است باید از نسخه 32 بیتی استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید به کدام یک نیاز دارید، به رایانه خود بروید سپس منوی شروع را بزنید. با جستجوی اجزای سیستم و انتخاب آن به آن نگاه کنید. اگر کامپیوتر شما از یک CPU x86 تغذیه می کند، به ویندوز 32 بیتی نیاز دارید. اگر CPU مبتنی بر x64 دارید، می توانید از نسخه 64 بیتی ویندوز 10 نیز استفاده کنید.

تا به حال، ویندوز 10 بهترین تجربه بازی را ارائه می دهد. Windows 10 Home در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم عامل است و همه بازی‌های رایانه‌ای جدید بر روی ویندوز 10 طراحی شده‌اند. لینوکس همچنان بسیار محدود است و مک‌ها فاقد قابلیت پردازش گرافیکی مورد نیاز برای اجرای برترین بازی‌های امروزی هستند.

به گفته مایکروسافت، هیچ دلیلی وجود ندارد که چیزی غیر از Windows 10 Home را برای انجام هر بازی پشتیبانی شده خریداری کنیم. اگرچه نقص هایی در اکوسیستم خانه وجود دارد، اما می توانید برای مقابله با آنها از وصله هایی استفاده کنید.

موارد زیر برخی از شناخته شده ترین مسائل هستند:

• به روز رسانی های اجباری

• تصادف های گاه به گاه

• کاهش عمر کامپیوتر

همه آنها راه حل های آسانی دارند که برای پیاده سازی آنها نیازی به جادوگر رایانه یا برنامه نویس ندارید.

ویژگی هایی که برای گیمر ها طراحی شده است

Windows 10 Home علاوه بر عملکردهایی مانند Cortana، Virtualized Desktop و Windows Vr دارای قابلیت‌های مخصوص بازی است.

توانایی اتصال به کل اکوسیستم ویندوز شما تا حد زیادی مهم ترین در بین همه این قابلیت های بازی است. با Windows 10 Home می‌توانید به حساب‌های Xbox Live از طریق رایانه شخصی خود دسترسی پیدا کنید. اگر Xbox One دارید، می‌توانید همه آن بازی‌ها را روی هر رایانه شخصی در شبکه محلی بازی کنید.

همچنین حالت بازی در ویندوز 10 Home وجود دارد. حالت بازی عملکرد شما را بهبود می بخشد و در عین حال به شما امکان می دهد زندگی کنید. می توانید بدون نیاز به نرم افزار اضافی، مستقیماً از طریق رایانه شخصی خود به Mixers پخش کنید.

مقایسه نسخه های ویندوز 10

تفاوت های تکنولوژیکی بسیار زیاد است، اما نکته اساسی این است که کامپیوترهای 64 بیتی ممکن است همزمان از رم بیشتری استفاده کنند. کامپیوترهای 64 بیتی می توانند 18 کوینتیلیون گیگابایت رم را مدیریت کنند، اما سیستم های 32 بیتی تنها می توانند به 4 گیگابایت فضای حافظه برسند. به عبارت دیگر، شما هرگز به RAM اضافی نسبت به یک ماشین 64 بیتی در 500 سال آینده نیاز نخواهید داشت. از آنجایی که اکثر رایانه های شخصی فعلی سیستم های 64 بیتی هستند، به ویندوز 64 بیتی نیاز دارید.

توجه داشته باشید که برنامه های 32 بیتی ممکن است روی پلتفرم های 64 بیتی کار کنند، اما بهتر است از نسخه 64 بیتی روی یک ماشین 64 بیتی استفاده کنید. مجازی‌سازی به رایانه‌های 32 بیتی اجازه می‌دهد برنامه‌های 64 بیتی را اجرا کنند، اگرچه به دلیل کاهش دسترسی به رم، کارایی احتمالاً کاهش می‌یابد.

مگر اینکه مطمئن نیستید چه نوع سیستم عاملی دارید، به نوار منوی رایانه خود بروید و گزینه System را از منوی تنظیمات انتخاب کنید. اگر صفحه نمایش ادعا می کند که یک پردازنده مبتنی بر x64 دارید، باید سیستم 64 بیتی داشته باشید. اگر ادعا می کند که یک پردازنده مبتنی بر x86 دارید، به یک سیستم 32 بیتی نیاز خواهید داشت.

بهترین ویژگی بازی ویندوز 10

گزینه همگام سازی کل محیط ویندوز خود در رایانه شخصی یکی از بهترین ویژگی هایی است که ویندوز 10 برای بازی ارائه می دهد. توانایی نگهداری حساب های Xbox Live به طور مستقیم از رابط یکی از قابل توجه ترین ها است. اگر Xbox One دارید، می‌توانید بازی‌های خود را به هر رایانه شخصی متصل به همان شبکه داخلی پخش کنید.

Gaming Bar یک ابزار مفید در Windows 10 Home است که به شما کمک می‌کند ویژگی‌های بازی را مدیریت کنید. می توانید از نوار بازی برای پخش ویدئو/صوت و ضبط/عکس های صفحه استفاده کنید. همچنین می توانید عملکرد سخت افزار و نرم افزار خود را بررسی کنید. نوار بازی نیز کاملاً قابل تنظیم است و به شما امکان می دهد تنظیمات را آزمایش کنید تا زمانی که هر چیزی را که دوست دارید کشف کنید. بازیکنانی که از اشتراک گذاری با گروه وسیع تری لذت می برند از ویژگی های نوار بازی لذت خواهند برد.

حالت بازی اکنون در Windows 10 Home موجود است که عملکرد را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافی، ویدیو را از رایانه شخصی خود به میکسر خود پخش کنید. حالت بازی تعداد عملیات محاسباتی را که مانع برنامه های بازی می شوند کاهش می دهد. اگرچه اکثر کاربران می گویند که حالت بازی عملکرد را بهبود می بخشد، اما مخاطبان اختصاصی ضد حالت بازی نیز وجود دارند. دلیل اصلی این امر این است که برخی بازی‌ها در حالت بازی به خوبی کار نمی‌کنند، یا خیلی بزرگ هستند یا به این دلیل که به این شکل طراحی شده‌اند.

گرافیک ویندوز 10

بررسی سیستم عامل ها بدون گنجاندن قابلیت های گرافیکی ناقص خواهد بود. سیستم عامل گرافیک را به اندازه GPU یا VRAM کنترل نمی کند. با این وجود، سیستم عامل حداکثر نمایش بصری موجود را تعیین می کند. Windows 10 Home حداکثر وضوح صفحه نمایش را که معمولاً 4K است، امکان پذیر می کند.

به جز اگر بازی از وضوح اصلی HD پشتیبانی نمی‌کند، Windows 10 Home می‌تواند آن را با حداقل HD (1080 x 1920) بدون در نظر گرفتن هر بازی که بازی می‌کنید، نمایش دهد.

اگرچه اکثر سیستم‌های بازی ویندوز را اجرا نمی‌کنند، اما قابلیت‌های گرافیکی یک مشکل مشخص است. در واقع، ایکس باکس تنها سیستم مصرف کننده ای است که بر روی پلت فرم ویندوز مایکروسافت ساخته شده است. PS4 و Nintendo Switch دارای سیستم عامل های کاملاً متفاوت با ساختارهای کاملاً متفاوت هستند.

ویژگی به روز رسانی ویندوز 10

گزینه به تعویق انداختن ویژگی‌های جدید یکی دیگر از ویژگی‌های مفید Windows Home 10 است. به‌روزرسانی‌های سیستم می‌توانند کارایی سیستم‌عامل را بهبود بخشند، اما با تنظیمات خاص بازی نیز خطر مختل شدن را به همراه دارند. به‌ روزر سانی‌ های خودکار می‌توانند پارامترهای ذخیره‌شده بازی را بازنویسی کنند و شما را مجبور کنند که آنها را دوباره به صورت دستی وارد کنید. به‌روزرسانی‌ها ممکن است روال بازی‌ها را ویران کنند، به‌خصوص اگر گیم‌پلی خود را با پخش جریانی یا انتشار ویدیوهای بحث به دست آورید.

ویندوز 10 پرو

Windows 10 Pro دارای چند ویژگی اساسی اضافی نسبت به Windows 10 Home است. این شامل به‌روزرسانی‌ های خودکار برای ویژگی شرکتی و راه‌اندازی و شناسایی ایمن است که محافظت بیشتری را برای کاربران تجاری فراهم می‌کند.

از نظر گیم پلی، ویندوز Home و ویندوز پرو به روشی مشابه عمل می کنند. هیچکدام سریعتر از دیگری نخواهد بود، اما اگر تغییرات عمده را مشاهده کردید، احتمالاً بیشتر از یک مشکل سخت افزاری است تا نرم افزاری.

ویندوز 10 پرو دارای یک ویژگی مفید “چند نفره” است که به شما امکان می دهد یک محیط مجازی ایجاد کنید که در آن می توانید برنامه ها را اجرا و آزمایش کنید و ابتدا آنها را در کل سیستم نصب کنید. این عملکرد زمانی مفید است که مطمئن نیستید برنامه ای که نصب کرده اید ایمن است یا خیر. فناوری “Ultra” در ویندوز پرو 10 به شما امکان می دهد رایانه های مجازی را اجرا کنید. این عملکرد برای بازی مفید نیست، اما اگر تعدادی ماشین مجازی روی دسک‌ تاپ شما کار می‌کنند، مفید است.

محدودیت‌های حافظه آخرین تمایز کلیدی در بین ویندوز 10 home و ویندوز 10 پرو است. در مجموع 128 گیگابایت رم توسط ویندوز 10 home پشتیبانی می شود. یک رم عظیم 2 ترابایتی توسط Pro پشتیبانی می شود. با این حال، تمام رم اضافی برای بازی بی فایده است، اما اگر تعدادی ماشین مجازی را اجرا کنید، مفید است.

نتیجه

بهترین نسخه ویندوز 10 برای بازی، Windows 10 Home است که برای اکثریت بزرگ گیمر ها بهترین گزینه خواهد بود. نوار بازی، گیم‌پلی و ویژگی‌های پخش جریانی، و همچنین امکان راه‌اندازی هر بازی معاصر با حداکثر وضوح، همگی در Windows 10 Home گنجانده شده‌اند. Windows 10 Pro همه چیز را مانند Windows 10 Home انجام می دهد، اما این شامل برخی از محافظت های امنیتی اضافی نیز می شود.

از سوی دیگر، بهبودهای Pro در تجربه بازی شما تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. گیمر ها از قابلیت های Pro مانند توانایی پنهان کردن فعالیت های شما از ویندوز و همچنین سایر ویژگی های برتر لذت خواهند برد. اگر از رایانه شخصی خود برای بازی و تجارت استفاده می کنید، نسخه Pro ممکن است گزینه بهتری باشد. از سوی دیگر، ویندوز پرو در درجه اول توسط شرکت ها استفاده می شود و برای بازی های معمولی توصیه نمی شود.

مطالبی که کاربران جستوجو کردند

  • https://maghzrayaneh ir/blog/67-بهترین-نسخه-ویندوز-10-برای-بازی-در-سال-2022/#:~:text=بهترین نسخه ویندوز 10 برای بازی، Windows 10 Home است ها بهترین گزینه خواهد بود
  • بهترین نوع ویندو تن برای گیم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.