کلاهبرداری با جعل ابلاغیه الکترونیک سامانه ثنا

کلاهبرداری با جعل ابلاغیه الکترونیک سامانه ثنا

ثنا یک سامانه الکترونیک خدمات قضائی میباشد که به صورت الکترونیک ابلاغیه ها، شکوایه ها، دادخواست، اضهارنامه و… به کاربرانی که عضو این سامانه هستند ارسال میکند.
تا پیش از افتتاح سامانه ثنا ابلاغیه یا اظهارنامه ها به صورت نامه رسان کلانتری، پاسگاه یا دادگاه حوزه گرینده ارسال می شد. همچنان افرادی هستند که در سامانه ثنا ثبت نام نکردند.

کلاهبرداری با جعل ابلاغیه ثنا

من آناهیتا عزیزی هستم و در این مقاله میخوام تجربه شخصی خودم را به اشتراک بگذارم تا شما عزیزان در وبلاگ مغز رایانه دچاره این افراد سودجو نشوید.

همانطور که می دانید سامانه ثنا برای مشاهده ابلاغیه ها و… به صورت الکترونیک در حال حاضر هیج هزینه ای دریافت نمیکند و هزینه های دادخواست و… در دفاتر خدماتی انجام میپذیرد.
چند روز پیش در حال استفاده در یکی از سایت های ثبت آگهی بودم و پس از 10 دقیقه بعد از ثبت آگهی پیامکی دریافت کردم.

کلاهبرداری با جعل ابلاغیه ثنا

من هنگام دریافت این پیام متوجه شدم که این لینک حاوی بدافزار هست پس برای مطلع سازی شما کاربران محترم از مرورگری که هیچ اطلاعتی از من ذخیره نکرده استفاده کردم.

متن پیام: کاربر گرامی شکوائیه ای علیه شما با کد رهگیری 140107100017895565 در سامانه ابلاغ/ ثنا صادر شده است. به منظور پیشگری از ویروس کرونا و عدم مراجعه به شعبه های رسمی میتوانید از طریق اپلیکیشن ابلاغ الکترونیک قضائی شکوائیه صادره را پیگیری کنید.

به خاطر اینکه کاربران مورد هدف کلاهبرداری را ترغیب به دانلود بد افزار کنند این متن را نیز نمایش می دهند: توجه: مهلت پیگیری ابلاغیه 72 ساعت میباشد.

کلاهبرداری ثنا

دراین بخش لینک از شما شماره تلفن و یک سری اطلاعات میخواد که من وارد نکردم.

تیم مغز رایانه اکیدا توصیه می کند به هیج عنوان بر روی لینک های ناشناس کلیک نکنید چون از یک سری کوتاه کننده لینک استفاده میکنند تا شما را فریب بدهند.

کلاهبرداری با جعل ابلاغیه الکترونیک سامانه ثنا

و در آخرین مرحله یک بدافزار با نام ثنا برای شما دانلود میشه (به هیچ عنوان وارد لینک و دانلود نکنید)

اگر دانلود کردید سریعا موبایل خود را به حالت کارخانه بازگردانی کرده و حساب های بانکی خود را مسدود فرمایید.

لینک اصلی سامانه ثنا: https://adliran.ir/Home/SelectLink/2

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.