لپ تاپ یا کامپیوتر رو میزی کدام را باید بخرید؟

لپ تاپ یا کامپیوتر رو میزی کدوم را باید بخریم؟

کدوم بخرم بهتره ؟

از لحاظ قدرت به ترتیب

سرور
ورک استیشن
کامیپوتر
لپ تاپ

از لحاظ وزنی و اندازه

سرور معمولا ۱۵ تا ۵۰ کیلو و اندازه ۸۰ در ۴۵ سانت
ورک استیشن معمولا بین ۱۰ تا ۴۰ کیلو و اندازه یک کامیپوتر
وزن یک کامپیوتر ۸ تا ۱۲ کیلو
وزن یک لپ تاپ ۲ تا ۳ کیلو

اگر میخواید کامپیوتر بخرید پیشنهاد ما ورک استیشن هست

مثلا در خیلی از شرکت ها که نیاز هست یک نرم افزار حسابداری روی سیستمشون به صورت ۲۴ ساعته روشن باشه و اصلا خاموش نشه ورک استیشن میخرن

اما اگر سر و صدا و جا براتون براتون مهم نیست سرور بخرید چون هم بدون وقفه کار میکنن و هم قدرت بالایی دارن فقط به خاطر جت فن هاشون خیلی صدا دارن و فضای زیادی میگیرن

اما اگر نه حوصله صدا دارید نه ثابت هستید لپ تاپ

و نکته آخر سرور ها و ورک استیشن ها توی ایران قدیمی و استوک هستن اما اگر pc بخریدبا آخرین تکنولوژی میتونید بخرید

و اینکه مصرف برق سرور و ورک استیشن خیلی زیادتره مثلاً خیلی سرور ها دو تا پاور دارن یا بیشتر

اگر بودجه ۳۰ میلیونی برای خرید داشته باشید سرور و ورک استیشن خیلی قوی تری نسبت به کامیپوتر و لپ تاپ میتونید بخرید

از لحاظ فنی و کار کردنم کار کردن با سرور سخته حتی نصب سیستم عاملش هم یه خرده فرق می‌کنه

کدام یک برای شما بهترین است؟ لپ تاپ یا دسکتاپ؟

وزن کردن لپ تاپ در مقابل رایانه های شخصی رومیزی – یا به طور خاص، بهتر است – بحثی به قدمت دوران مدرن است، علی رغم این واقعیت که بسیاری از خانواده ها هر دو را دارند. با این حال، این روزها ثابت شده است که انتخاب یکی از دیگری نسبت به گذشته دشوارتر شده است، به طوری که لپ تاپ ها اکنون با قطعات داخلی قدرتمندتری مجهز شده اند و شکاف عملکردی را که قبلاً با رایانه های شخصی رومیزی داشتند، از بین می برند.

وقتی دانش‌آموزان برای سال پیش رو آماده می‌شوند و با فروش دوباره به مدرسه راهی می‌شوند، جنگ بین لپ‌ تاپ و رایانه‌های شخصی رومیزی دوباره شعله‌ور شده است و هم دانش‌آموزان و هم والدین سعی می‌کنند تصمیم بگیرند که آیا بهتر است یک لپ‌ تاپ بخرند یا لپ‌ تاپ. و با وجود تمام گزینه‌های مختلف موجود این روزها، یافتن گزینه‌ای که نیازهای دانش‌آموز را برآورده می‌کند می‌تواند دشوار باشد.

قبل از شروع جستجو، خوب است ابتدا طرز فکر خود را تغییر دهید: هیچ یک از دستگاه ها بهتر از دیگری نیست و هر دو مجموعه مزایای خاص خود را دارند. انتخاب شما واقعاً به نیازها و ترجیحات شما برای مدرسه و فراتر از آن بستگی دارد. برای کمک به شما در فهمیدن اینکه باید در کدام سمت تقسیم نوت بوک و رایانه رومیزی قرار داشته باشید، ما شما را از طریق عوامل مختلفی که باید در نظر بگیرید و همچنین تمام جوانب مثبت و منفی را فهرست می کنیم تا بتوانید بهترین رایانه را پیدا کنید. مناسب برای شما

کیس کامپیوتر

تفاوت بین لپ تاپ و دسکتاپ

کامپیوتر رومیزی یک کامپیوتر ثابت و ثابت است که روی میز دفتر یا اتاق خواب می ماند. معمولاً از قسمت های مختلفی تشکیل شده است: یک کیس، یک مانیتور، یک صفحه کلید و یک ماوس.

کامپیوتر های شخصی معمولاً نسبت به لپ تاپ ها نیز قابل تنظیم تر هستند. هنگام انتخاب یک رایانه رومیزی، می توانید قطعات برتر را برای هر جنبه ای از رایانه شخصی جمع آوری کنید، در حالی که انتخاب های شما با لپ تاپ محدودتر است.

انتخاب ما از بهترین رایانه های شخصی رومیزی را بررسی کنید تا ببینید این فرم فاکتور چه چیزی را ارائه می دهد.

لپ تاپ (که به آن نوت بوک نیز می گویند) یک دستگاه قابل حمل و همه کاره است که معمولاً دارای ورودی USB در طرفین برای تجهیزات جانبی اختیاری است. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه‌نمایش داخلی، صفحه‌کلید داخلی، ترک‌پد هستند که به‌عنوان ماوس عمل می‌کند و می‌تواند از نظر اندازه متفاوت باشد.

لپ‌تاپ‌ها عموماً به دلیل اندازه‌شان محدود هستند، اما بسیاری از باتری‌های مدرن به اندازه‌ای بزرگ هستند که قبل از نیاز به شارژ مجدد، ۱۲ ساعت یا بیشتر انرژی ذخیره کنند.

ما بهترین لپ تاپ ها را نیز جستوجو کرده ایم.

لپ تاپ در دست

درباره لپ تاپ

لپ تاپ بهترین گزینه برای دانش آموزانی است که هر روز بیرون از خانه به مدرسه می روند و برای کلاس ها به کامپیوتر نیاز دارند.

در حالی که لپ‌تاپ‌ها ظریف‌تر از رایانه‌های شخصی رومیزی هستند، اکنون می‌توانید لپ‌تاپ‌های مقاومی پیدا کنید که بدون تخریب، یک یا دو بار سقوط می‌کنند.

لپ‌تاپ‌ها به بهترین وجه برای کارهای سبک استفاده می‌شوند: خواندن، پردازش کلمه، پخش ویدیو یا استفاده از رسانه‌های اجتماعی. اگر شما یا فرزندتان می خواهید در حین استفاده از رایانه آزادی پرسه زدن داشته باشید، یک لپ تاپ کاملا شارژ شده باید یک روز کامل برای کار یا یادگیری دوام بیاورد.

استدلال برای کامپیوتر رومیزی

اگر کامپیوتری با تطبیق پذیری زیاد می خواهید، یک کامپیوتر رومیزی برای شما مناسب است. دسک‌تاپ‌ها می‌توانند فایل‌های بزرگ را ذخیره کنند و بازی‌هایی را با گرافیک با کیفیت بالا به راحتی اجرا کنند. دسکتاپ ها نیز می توانند متناسب با نیاز شما تغییر کنند.

برای بهبود تجربه محاسباتی خود می توانید فضای ذخیره سازی، رم و کارت گرافیک بهتری اضافه کنید. رایانه‌های رومیزی نیز با باتری کار نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها بدون توقف برای اتصال و شارژ مجدد استفاده کنید.

شما نمی توانید به راحتی یک کامپیوتر رومیزی را به مدرسه منتقل کنید و نصب آن روی میز دانش آموز خود در مدرسه یک کابوس است.

رایانه های رومیزی برای سناریوهای آموزش در خانه یا آموزش از راه دور عالی هستند. از رایانه رومیزی می توان در طول روز مدرسه برای یادگیری و پردازش کلمات و در ساعات غیرفعال برای بازی و سرگرمی استفاده کرد.

رایانه های شخصی همه کاره نیز وجود دارند که دستگاه های شیکی هستند که اجزای آنها در پشت صفحه نمایش ساخته می شوند. این بدان معناست که جابجایی و نصب آن‌ها آسان‌تر است، زیرا نیازی به اتصال سیم‌های زیادی ندارید و همچنین فضای کمتری را روی میز اشغال می‌کنند. با این حال، آنها همچنین گران تر هستند و به آسانی به عنوان رایانه های شخصی رومیزی معمولی به روز رسانی نمی شوند.

بهترین خرید

اگر یک کامپیوتر رومیزی و یک لپ تاپ دارای مشخصات یکسانی باشند، قانون کلی این است که لپ تاپ گران تر خواهد بود. لپ‌تاپ‌های سطح بالا معمولاً قیمت بالاتری نسبت به رایانه‌های شخصی رومیزی دارند و همچنین دارای تمام محدودیت‌های ذکر شده در بالا هستند. لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت هنوز هم یک سرمایه‌گذاری عالی هستند، زیرا می‌توان از آنها برای بازی و پخش جریانی علاوه بر تکالیف مدرسه استفاده کرد.

یک دسکتاپ پیشرفته را می توان بیشتر توسط دانش آموزی که از راه دور یاد می گیرند استفاده کرد و هزینه اولیه کمتری برای والدین دارد. در نهایت، ارتقای رایانه شخصی می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه باشد، اما هزینه‌های اولیه لازم نیست که بسیار زیاد باشد.

ارتقا لپ تاپ یا کامپیوتر

ارتقاء یک کامپیوتر رومیزی قدیمی

اگر رایانه رومیزی فعلی شما بیش از سه سال سن دارد، ممکن است تلاش برای تهیه قطعات مورد نیاز برای ارتقاء بیشتر از ارزش آن باشد. صرف نظر از این، چیزهای کلیدی برای ارتقا همیشه حافظه، CPU، هارد دیسک و کارت گرافیک هستند. اگر پردازنده را ارتقا دهید، باید سایر قسمت‌ها را نیز ارتقا دهید تا بتوانند به همین ترتیب ادامه دهند.

خرید کامپیوتر رومیزی pre-made

یکی از راه‌های دور زدن هزینه‌ها و مشکلات ارتقاء یک رایانه قدیمی، خرید یک رایانه رومیزی جدید و از پیش ساخته است.

دسکتاپ های از پیش ساخته شده سطح بالا معمولاً گران تر از خرید قطعات جداگانه و قرار دادن آنها در کنار هم هستند، اما معمولاً با گارانتی سخاوتمندانه نیز ارائه می شوند. رایانه های از پیش ساخته شده نیز با برخی از نرم افزارهای نصب شده مانند ویندوز 10 عرضه می شوند، بنابراین می توانید رایانه را وصل کرده و بلافاصله شروع به استفاده از آن کنید.

همانطور که گفته شد، قرار دادن یک رایانه شخصی نسبتاً ساده است، و راهنماهای زیادی برای چیدن رایانه وجود دارد که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. راهنمای ما در مورد نحوه ساخت رایانه شخصی را برای مشاوره بیشتر در مورد ساخت یا ارتقاء رایانه رومیزی خود بررسی کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که می‌توانید کامپیوتر را خودتان جمع کنید، همیشه می‌توانید شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. هنوز هم ممکن است در خرید یک رایانه یا لپ تاپ از پیش ساخته شده در هزینه صرفه جویی کنید.

نرم افزار

لپ‌تاپ‌ها معمولاً دارای یک سیستم عامل (سیستم عامل) از قبل نصب شده هستند. لپ تاپ های نسل فعلی و دسکتاپ های از پیش ساخته شده دارای ویندوز 10 از پیش نصب شده خواهند بود. برخی از لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی ممکن است برنامه‌های ضد ویروس، برنامه‌های پردازش کلمه و بازی‌ها را نیز نصب کرده باشند.

در نهایت، خرید یک کامپیوتر برای دانش‌آموزتان تا زمانی که نیازهای آن‌ها را درک کنید، سخت نیست. اگر نیاز دارند هر روز به مدرسه بروند و یک کامپیوتر پشت میز مدرسه خود داشته باشند، لپ تاپ کافی است.

اگر آنها در خانه درس می‌خوانند و همچنین می‌خواهند بتوانند بازی کنند، ویدیوهای YouTube را پخش و ویرایش کنند، یک رایانه رومیزی بهترین گزینه است. هر دو گزینه با مجموعه ای از موانع و مزایای خود همراه هستند، اما هر کدام به خوبی برای دانش آموز شما کار خواهد کرد.

3 دیدگاه روشن لپ تاپ یا کامپیوتر رو میزی کدوم را باید بخریم؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.