نحوه رفع مشکلات نمایشگر مانیتور کامپیوتر

نحوه رفع مشکلات مانیتور کامپیوتر

میلیاردها نفر در سراسر جهان از صفحه نمایش مانیتورهای کامپیوتری استفاده می کنند. بسیاری از مردم حتی دوست دارند مانیتور دوم را به رایانه شخصی (PC) یا دستگاه لپ تاپ خود وصل کنند. اصولا استفاده از این مانیتورها بسیار آسان و ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مانیتور را به درستی وصل کنید و مطمئن شوید که سیستم شما آن را تشخیص می دهد. مانیتور شما به خوبی شروع به کار خواهد کرد. اما این تا زمانی کار می کند که با نمایشگرهای مانیتور کامپیوتر خود مشکلی نداشته باشید.

تصور کنید قرار است یک سخنرانی مهم را با کمک مانیتور خود ارائه دهید یا در یک کنفرانس ویدیویی مهم شرکت کنید. اگر مانیتور کامپیوتر شما در آن زمان مشکلاتی در صفحه نمایش داشته باشد، چه احساسی خواهید داشت؟ ناامید، درست است؟ اما دیگر لازم نیست افسرده یا ناامید باشید زیرا می توانید به راحتی مشکلات نمایش مانیتور خود را حل کنید. اگر می خواهید بیشتر بدانید، مقاله کامل را بخوانید تا متخصص رفع مشکل مانیتور شوید!

نحوه رفع مشکلات نمایشگر مانیتور کامپیوتر

نحوه رفع مشکلات نمایشگر مانیتور کامپیوتر
برخی از مشکلات رایج نمایشگرهای مانیتور چیست؟
صفحه نمایش مانیتور کامپیوتر شما می تواند مشکلات زیادی را تجربه کند. برخی از آنها بدون خطای سیگنال، اعوجاج، سوسو زدن، پیکسل های مرده، ترک یا خطوط عمودی هستند. شما می توانید برخی از مشکلات را خودتان حل کنید و برخی از آنها نیاز به تعویض مانیتور خود دارند. برای یادگیری نحوه تعمیر نمایشگرهای مانیتور کامپیوتر و تعیین زمان تعویض مانیتور، مقاله کامل را بررسی کنید.

در اینجا برخی از مشکلات رایج و نحوه حل آنها آورده شده است. مقاله را بخوانید و خطاهای خود را اکنون برطرف کنید!

بدون سیگنال

یکی از رایج ترین خطاها هنگام اتصال یک مانیتور (اعم از مانیتور اصلی یا مانیتور اضافی) پیام سیگنال بدون سیگنال روی صفحه است. همچنین، این یکی از ساده ترین مشکلاتی است که می توانید برطرف کنید. دریافت این نوع پیام بر روی صفحه نمایش به این معنی است که مانیتور شما روشن است، اما کامپیوتر شما داده های بصری را به مانیتور ارسال نمی کند.

برای رفع خطای بدون سیگنال نمایشگر

1. اتصالات کابل خود را بررسی کنید: تماس شل در اتصالات کابل مانیتور می تواند باعث شود که مانیتور پیام بدون سیگنال را نشان دهد. بررسی کنید که آیا کابل ها را به درستی وصل کرده اید. همچنین می توانید کابل را جدا کرده یا از برق بکشید و دوباره وصل کنید. بررسی کنید که آیا مانیتور شما اکنون صفحه ویندوز شما را به درستی نمایش می دهد یا خیر.

2 مانیتور خود را مجددا راه اندازی کنید: این به معنای خاموش و روشن کردن صفحه نمایش مانیتور است. شما می توانید به سادگی مانیتور خود را خاموش کرده و پس از چند ثانیه روشن کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اکنون مانیتور شما باید ورودی ویدیو را تشخیص دهد و آن را به درستی نمایش دهد.

3 وادار کردن ویندوز به شناسایی مانیتور: در صورتی که از مانیتور ثانویه استفاده می کنید، اگر ویندوز صفحه نمایش مانیتور رایانه شما را شناسایی نکرده باشد، ممکن است مانیتور شما سیگنالی را نشان ندهد. برای اینکه ویندوز مانیتور دوم شما را شناسایی کند،

روی دسکتاپ خود کلیک راست کنید.
از منوی پاپ آپی که ظاهر می شود، تنظیمات نمایش را انتخاب کنید.
در پنجره تنظیمات Display گزینه Detect را انتخاب کنید.
اکنون رایانه شما باید مانیتور را شناسایی کند و مشکل شما تا کنون برطرف شده است.

4 پورت کارت گرافیک خود را تغییر دهید: اگر از کارت گرافیکی با چندین پورت خروجی استفاده می کنید، پورت خود را تغییر دهید. اگر پورت آسیب دیده دارید، جابجایی به پورت دیگری به شما در رفع مشکل کمک می کند.

5. درایورهای خود را به روز کنید: مطمئن شوید که آخرین درایورها (درایورهای گرافیک) را اجرا می کنید. اگر نه، باید درایورهای خود را به روز کنید تا از عملکرد عالی نمایشگرهای مانیتور خود اطمینان حاصل کنید.

6. کابل داده خود را تغییر دهید: باید کابل داده خود را به گزینه هایی مانند HDMI تغییر دهید، به خصوص اگر از کابل داده بسیار قدیمی مانند VGA استفاده می کنید.

چشمک زدن یا سوسو زدن مانیتور

اگر کابل شما شل وصل شده باشد، ممکن است سوسو زدن صفحه را تجربه کنید. اگر این امر حتی پس از بررسی اتصال کابل خود ادامه یابد، ممکن است مشکل به دلیل نرخ تازه سازی نامناسب باشد. به طور کلی، نمایشگرهای LCD از نرخ نوسازی 59 یا 60 هرتز استفاده می کنند در حالی که تعداد کمی از مانیتورهای برتر از 75، 120 یا حتی 144 هرتز استفاده می کنند.

1. به تنظیمات Display بروید (همانطور که در یکی از روش های بالا انجام دادیم).

2. تنظیمات پیشرفته نمایشگر را انتخاب کنید.

3. ویژگی های آداپتور نمایش را انتخاب کنید.

4. در کادر محاوره ای که باز می شود، نرخ تازه سازی را تنظیم کرده و روی OK کلیک کنید.

تنظیمات Display ویندوز

ممکن است گاهی اوقات صفحه نمایش شما به دلیل منبع تغذیه نامنظم سوسو بزند. بنابراین می توانید منبع تغذیه خود را نیز بررسی کنید.

روزلویشن تنطیمات مانیتور

پیکسل در تعادل رنگ یا نمایشگر صفحه نمایش شما نیز یکی از مشکلات رایج نمایشگرهای مانیتور کامپیوتر است. برای خلاص شدن از شر اعوجاج، می توانید هر گونه آسیب به کابل های مانیتور را بررسی و جایگزین کنید.

1. تنظیمات نمایش را باز کنید.

2. روزلویشن صفحه نمایش خود را روی Recommended تنظیم کنید.

روزلویشن تنطیمات مانیتور

حذف و نصب مجدد درایور گرافیک

1. در منوی استارت، Device Manager را جستجو کرده و آن را باز کنید.

2. گزینه Display adapters را کلیک کرده و گسترش دهید.

3. روی کارت گرافیک مربوطه خود کلیک راست کنید.

4. گزینه Uninstall device را کلیک کنید.

حذف و نصب مجدد درایور گرافیک

5. حالا کامپیوتر خود را Restart کنید و دوباره درایور دستگاه را نصب کنید.

6. جدیدترین درایور سیستم خود را از وب سایت رسمی دانلود کنید.

همچنین می توانید قبل از حذف درایور خود را به روز رسانی کنید. اگر مشکل شما برطرف شد، نیازی به حذف و نصب مجدد درایور ندارید.

پیکسل های از کار افتاده

پیکسل مرده یا پیکسل کار افتاده یک خطای سخت افزاری است. متأسفانه، شما نمی توانید آن را به طور کامل تعمیر کنید. پیکسل گیر کرده پیکسلی است که با یک رنگ چسبیده است در حالی که پیکسل های مرده سیاه هستند.

از یک نرم افزار استفاده کنید: برخی از پیکسل های گیر کرده پس از یک دوره معین به طور خودکار رفع می شوند. اگرچه پیکسل های گیر کرده مشکلات سخت افزاری هستند، اما یک نرم افزار خاص می تواند آنها را پنهان کند. به عنوان مثال، ابزار Undead Pixel رنگ ها را چرخه می کند. این ابزار ممکن است برای بسیاری از کاربران برای تعمیر پیکسل های گیر کرده کار کند.

فشار ملایم: برخی از کاربران گزارش می دهند که فشار ملایم صفحه نمایش روی ناحیه آسیب دیده می تواند پیکسل های مرده را برطرف کند. شما ممکن است این را امتحان کنید. اما این کار را با دقت انجام دهید، زیرا ممکن است گاهی اوقات مشکل بدتر شود.

مانیتور خود را تعویض کنید: اگر چندین پیکسل روی صفحه نمایش شما مرده است، باید به فکر تعویض مشکلات نمایش مانیتور رایانه خود باشید. اگر نقصی در ساخت و یا در دوره گارانتی رخ دهد، ممکن است آن را بدون هزینه تعویض کنید.

خطوط عمودی

به دلایل مختلف می توانید یک یا مجموعه ای از خطوط عمودی (چه مشکی یا تک رنگ) را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. می توانید راه حل های توصیه شده را در مورد خطوط عمودی مفید بیابید. مانیتور خود را با رایانه دیگری وصل کنید. اگر خطوط همچنان قابل مشاهده هستند، زمان تعویض مانیتور یا پنل LCD آن فرا رسیده است.

وضوح نادرست

اگر این مورد را تجربه کردید، مشکل از درایور کارت گرافیک شماست. سعی کنید آن را به آخرین نسخه به روز کنید و وضوح صفحه نمایش خود را روی تنظیمات توصیه شده تنظیم کنید.

خاموش کردن

اگر مانیتور شما اغلب به خودی خود خاموش می شود، به این معنی است که مانیتور شما انرژی کافی دریافت نمی کند. مطمئن شوید که مانیتور شما برق مورد نیاز را برای عملکرد روان دریافت می کند. همچنین گرم شدن بیش از حد مانیتور یا آداپتور برق می تواند باعث این امر شود.

ترک ها و لکه ها

اگر مانیتور شما دارای یک لکه تاریک قابل مشاهده یا ترک است، وقت آن رسیده است که مانیتور خود را تعویض کنید. احتمالاً پنل LCD مانیتور شما آسیب دیده است. شما نمی توانید آن را بدون هزینه تعویض کنید زیرا این نوع آسیب تحت پوشش سیاست گارانتی اکثر شرکت ها نیست.

نویز

اگر در صفحه نمایش مانیتور خود با نویز سفید مواجه شدید، ممکن است به دلیل نور پس زمینه مانیتور باشد. می توانید روشنایی صفحه نمایش خود را در سطوح مختلف تنظیم کنید و بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. در این صورت ممکن است مجبور شوید مانیتور خود را تعویض کنید. اکثر تولید کنندگان این را تحت ضمانت تعویض می کنند. اگر دوره گارانتی شما به پایان رسیده است، می توانید فقط لامپ های نور پس زمینه را در یک فروشگاه خدمات محلی تعویض کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.