10نکته برای نزدیکتر شدن

10 نکته برای استفاده از ویندوز 11

در سال گذشته، احتمالاً مجبور شده‌اید راه‌حل‌هایی ایجاد کنید و راه‌های جدیدی را برای انجام کارها از خانه (یا خانه‌های دور از خانه) کشف کنید: شغل، تکالیف و ارتباط با عزیزان دور و نزدیک. و در مرکز همه اینها رایانه شخصی شما قرار دارد. در این عصر دوری و بی‌سازمانی، برقراری ارتباط و همکاری همیشه ساده یا سرراست نیست. ویندوز 11 برای حل آن تلاش می کند.   ما اینجا هستیم تا با 10 نکته به شما کمک کنیم تا از ویندوز 11 که اکنون در دسترس است، بهترین استفاده را ببرید. با ویندوز جدید، تجربه کاربری کاملاً در یک طراحی ساده، تمیز و روان که کاملاً جدید و در عین حال بلافاصله آشنا است، دوباره به تصویر کشیده شده است.

 

1) با برنامه Get Started

 

به ویژگی های جدید سرعت ببخشید. اگر می‌خواهید تنظیمات برگزیده رایانه شخصی خود را به رایانه جدید ویندوز 11 منتقل کنید، خبر عالی: اگر به ویندوز اجازه داده‌اید از برنامه‌هایتان نسخه پشتیبان تهیه کند، «شروع به کار» فهرستی از برنامه‌هایی را که در دستگاه قدیمی خود داشتید از شما می‌خواهد. و به شما امکان می دهد انتخاب کنید کدامیک را می خواهید در دستگاه جدید خود بارگذاری کنید. به‌جای شروع کامل، می‌توانید با خیال راحت تمام عکس‌ها، اسناد و فایل‌های ویندوز 10 خود را از طریق اعلان‌هایی که به شما امکان می‌دهد انتخاب کنید چه چیزی را به رایانه شخصی خود منتقل کنید، به دستگاه ویندوز 11 خود بازیابی کنید (اگرچه اینها به آنچه که همگام‌سازی کرده‌اید بستگی دارد. /با استفاده از OneDrive پشتیبان‌گیری کنید، که ابتدا باید وارد آن شوید). این برنامه همچنین می‌تواند تنظیمات و اولویت‌هایی را که به آن‌ها عادت کرده‌اید به‌طور خودکار اعمال کند. برنامه ها و برنامه ها نیز می توانند منتقل شوند.

 

2) شروع و نوار وظیفه

 

اکنون Start و Taskbar را در جلو و مرکز پیدا خواهید کرد. کارها را با کلیک و کشیدن انگشت کمتر انجام دهید. از استارت، می توانید هر چیزی را جستجو کنید، زیرا یک جستجوی متمرکز به شما امکان می دهد وب و رایانه شخصی خود را از یک مکان جستجو کنید. مرورگر، برگه ها و پوشه های خود را پیدا کنید. این یک طراحی مجدد ساده است که حول شما می چرخد. همچنین عناصر بصری و صداهای جدیدی برای لذت بردن، و همچنین انیمیشن های روان، دکمه های جدید، جابجایی ها و فونت ها را خواهید یافت. این طرح‌بندی و پیمایش جدید به آسان‌تر کردن کارهای پیچیده کمک می‌کند.

 

3) Snap Assist و Desktop Groups

 

به شما کمک می کنند تا برنامه ها را روی دسکتاپ خود سازماندهی کنید. پنجره های باز خیلی زیاد هستند؟ یکی از آنها را به لبه صفحه بکشید تا Snap Assist را فعال کنید تا همه آنها (حداکثر چهار، پنج با کلیدهای میانبر) به یک شبکه تمیز و سازمان یافته که بیشترین استفاده را از فضای صفحه نمایش شما می برد. پس از ارتقا به ویندوز 11، اگر از نمایشگرهای خارجی یا چندگانه استفاده می کنید، ویندوز می تواند نحوه چیدمان برنامه های خود را به خاطر بیاورد. هنگامی که رایانه خود را دوباره وصل می کنید، همه چیز به طور خودکار در جای خود قرار می گیرد. با Desktop Groups، می توانید به سرعت بین چند دسکتاپ جابجا شوید. به عنوان مثال، می توانید Word، Microsoft Edge و Teams را باز کنید. دیگری می تواند پاورپوینت، وان نوت و پخش کننده موسیقی داشته باشد. چهار طرح استاندارد از پیش پیکربندی شده، با دو طرح اضافی برای صفحه نمایش هایی با وضوح صفحه نمایش موثر 1080×1920 یا بالاتر وجود دارد.

 

4) چت از تیم های مایکروسافت

 

می توانید از رایانه شخصی خود با هر یک از مخاطبین شخصی خود بدون در نظر گرفتن رایانه، تلفن یا رایانه لوحی – iOS، Android، PC یا Mac – با چت و تماس (هم صوتی و هم تصویری) متصل شوید. در نوار وظیفه تعبیه شده است. حداکثر تا 24 ساعت در همان تماس با یک نفر بمانید – به این معنی که مجبور نیستید تماس بگیرید و دوباره شماره گیری کنید. همه اینها از طریق یک حساب رایگان مایکروسافت است.

 

5) ابزارک ها

 

به دنبال یک مکان در ویندوز هستید تا سریعاً به چیزهایی که برای شما مهم هستند – مانند لیست کارها، جلسات آینده و اخبار مرتبط شوید؟ سپس از افزودن ویجت ها به نوار وظیفه ویندوز 11 لذت خواهید برد. به جای اینکه سعی کنید آن را در برنامه‌ها، برگه‌ها و صفحات جداگانه پیدا کنید، از سمت چپ صفحه خود کلیک کنید یا انگشت خود را بکشید تا باز شود تا محتوایی را که مدیریت می‌کنید مشاهده کنید. محتوای شخصی شده – مانند یادآوری ها، سهام، امتیازات ورزشی، رسانه های اجتماعی و آب و هوای محلی – را در یک نگاه ببینید. از صفحه علایق در زیر مدیریت علایق برای جستجوی موضوعات و ناشرانی که می خواهید دنبال کنید استفاده کنید.

 

6) فروشگاه مایکروسافت

 

که با طراحی جدید به روز شده است، دارای طیف گسترده‌ای از برنامه ها، نمایش‌ها و فیلم‌ها برای کار و زمان استراحت شما، از بازی‌های معمولی تا ویرایش حرفه‌ای است. در پشت صحنه، ویندوز با توسعه دهندگان کار می کند تا محتوای بیشتری را به شما ارائه دهد. فروشگاه جدید مایکروسافت با ابزارهایی مانند پیش نمایش و جستجو ارائه می شود تا به شما کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

 

7) مایکروسافت اج

 

مملو از ابزارهایی است که به شما و خانواده‌تان کمک می‌کند تا به صورت آنلاین ایمن بمانید، در زمان خرید صرفه‌جویی کنید و شما را منظم و متمرکز نگه می‌دارد، از جمله نظارت Dark Web، مقایسه قیمت خودکار و برگه‌های عمودی. به عنوان بخشی از کمک به ایمن ماندن شما، هنگامی که هر یک از رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر با رمزهای موجود در لیست اطلاعات کاربری فاش شده مطابقت داشته باشد، مایکروسافت اج به شما اطلاع می دهد و از شما می خواهد که رمز عبور خود را به روز کنید. (Password Monitor موارد منطبق را از طرف شما اسکن می کند و به طور پیش فرض روشن است.) فرض کنید به تازگی به یک بانک جدید ملحق شده اید و در حال راه اندازی حساب آنلاین خود هستید. مایکروسافت اج میتواند به شما کمک کند تا یک رمز عبور ایمن برای کمک به حفظ امنیت حساب خود ایجاد کنید، سپس Dark Web را زیر نظر خواهد گرفت و در صورت به خطر افتادن اعتبار ورود به سیستم به شما هشدار می‌دهد.  و هنگامی که می خواهید یک جفت کفش ورزشی در ایالات متحده بخرید، مایکروسافت اج به شما هشدار می دهد که اگر در جای دیگری معامله بهتری پیدا کرده باشد. و هنگامی که آماده تسویه حساب هستید، با اعمال خودکار کوپن ها در سفارش خود (اگر در ایالات متحده، کانادا و استرالیا هستید) به شما کمک می کند پول بیشتری پس انداز کنید. آیا تا به حال احساس کرده اید چیزهای زیادی دارید که در برگه های به ظاهر بی پایان مرورگر شما منعکس می شود؟ مایکروسافت اج برگه های خواب تمرکز شما را روی پروژه های فعلی حفظ می کند.

 

8) ورودی های لمسی

 

صدا و قلم. قلم دیجیتال، صفحه لمسی و قابلیت تایپ صوتی ویندوز 11 کار را به روشی که شما ترجیح می دهید آسان می کند. برای مثال، ممکن است بهترین کار را با بیان افکار خود داشته باشید. این قبلاً به معنای ضبط صدای خود با تلفن و سپس پخش آن برای رونویسی کلمات خود به متن بود. اما اگر رایانه ویندوز 11 شما دارای میکروفون باشد، این فرآیند فوراً با تایپ صوتی – رونویسی متن گفتار شما انجام می شود. حتی می‌تواند عطف و ریتم را تشخیص دهد تا علائم نگارشی لازم را اضافه کند. یا شاید نوشتن یا ترسیم بهترین روشی باشد که شما یاد می‌گیرید، اما کامپیوتر جایی است که تمام یادگیری شما در آن انجام می‌شود. شما همچنین دوست دارید فایل های PDF را حاشیه نویسی کنید. اکنون می توانید از یک خودکار دیجیتال برای استفاده حداکثری از هر دو دنیا استفاده کنید. همچنین می توانید منوی قلم جدید را با برنامه های مورد علاقه خود برای دسترسی سریع شخصی سازی کنید.  گوشی‌های هوشمند بسیاری از ما را به صفحه‌نمایش‌های لمسی عادت داده‌اند، اما گاهی اوقات یادداشت‌برداری برای آن‌ها آسان نیست. اما اگر رایانه شخصی ویندوز 11 شما دارای صفحه نمایش لمسی باشد، می توانید فوراً با یک قلم دیجیتال یادداشت برداری کنید و از حرکات طبیعی مانند حرکات چند انگشتی برای پیمایش سریعتر استفاده کنید.

 

9) بازی رایانه شخصی و Xbox Game Pass Ultimate

 

با ویندوز 11، می‌توانید جدیدترین بازی‌ها را با گرافیک همه جانبه با نرخ فریم بالا بازی کنید – به لطف DirectX 12. با HDR خودکار، طیف گسترده‌تر و واضح‌تری از رنگ‌ها را نیز خواهید دید. با بازی ابری در Xbox Game Pass Ultimate  می‌توانید با دیگرانی که در کنسول هستند بازی کنید، یا با Xbox Game Pass برای رایانه شخصی می‌توانید بازی‌های PC عالی را با لوازم جانبی مورد علاقه خود دانلود و بازی کنید. مورد علاقه بعدی خود را کشف کنید. بازی بر روی دستگاه ویندوز خود با Xbox Game Pass، که در آن می توانید بیش از 100 بازی با کیفیت بالا را با دوستان خود در رایانه شخصی، کنسول، تلفن و تبلت خود با یک قیمت ماهانه کم بازی کنید. و این اکتبر سه ماه بزرگ در تاریخ Xbox را آغاز می کند. با عرضه بازی های باورنکردنی از جمله Age of Empires IV در 28 اکتبر، Forza Horizon 5 در 9 نوامبر و Halo Infinite در 8 دسامبر. هر سه این بازی ها برای Xbox Game Pass Ultimate و Xbox Game Pass برای اعضای PC در دسترس خواهند بود. روز اول با Xbox Game Pass Ultimate، دیگر لازم نیست برای دریافت آخرین بازی‌ها منتظر بمانید. آنها در کتابخانه شما آماده خواهند بود تا در روز اول بارگیری کنید یا با بازی های ابری بازی کنید. به جای اینکه فقط یک بازی بخرید و امیدوار باشید که آن را دوست داشته باشید، اکنون با کسری از قیمت یک بازی جدید می توانید امتحان کنید. بیش از صد بازی در رایانه شخصی خود (یا کنسول ایکس باکس، تبلت یا تلفن!). از برنامه Xbox در ویندوز برای اتصال و گپ زدن با دوستان خود هنگام مرور و بازی های رایانه شخصی استفاده کنید و به قلب انجمن ایکس باکس ضربه بزنید و به میلیون ها نفر بپیوندید. بازیکنان آماده و منتظر هستند تا با هم بازی کنند.

 

10) یک درایو

 

هنگامی که برای یک حساب رایگان مایکروسافت ثبت نام می کنید، 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری دریافت می کنید. و هنگامی که اشتراک Microsoft 365 را خریداری می کنید، 1 ترابایت فضای ابری برای ذخیره، ویرایش و اشتراک گذاری عکس ها و فایل های خود به راحتی و ایمن در دستگاه های خود دریافت می کنید. شما نمی توانید خاطرات را بخرید، اما می توانید از آنها محافظت کنید. رایانه های شخصی ویندوزی می توانند به طور خودکار از فایل های گرانبها در فضای ابری در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه کنند. شما فضای کافی برای 500000 عکس به اضافه اسناد خود دارید. بنابراین، از هر زاویه ای آن سلفی بگیرید و حیوانات خانگی در حال خواب خود را هر روز ضبط کنید. با برنامه تلفن همراه OneDrive به هر کجا که می روید به عکس ها و فایل های خود دسترسی پیدا کرده، ویرایش و به اشتراک بگذارید. به سادگی تغییرات را انجام دهید و ذخیره کنید و OneDrive به طور خودکار فایل های شما را همگام می کند تا در هر دستگاهی به روز شوند و در دسترس باشند. OneDrive از فایل های شما نسخه پشتیبان تهیه و با گزینه های تشخیص باج افزار و بازیابی فایل محافظت می کند. و برای مهمترین فایل های خود، یک پوشه امن (Personal Vault) دریافت می کنید که فقط با مرحله دوم تأیید هویت می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

 

منبع: بلاگ مایکروسافت

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.