آپدیت ویندوز

نحوه غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار در ویندوز

یکی از ویژگی های بحث برانگیز ویندوز روش جدیدی است که سیستم عامل به روز رسانی ها را مدیریت می کند. زمانی که ویندوز تصمیم به انجام آن بگیرد، به‌ روز رسانی‌ های تجمعی به‌ طور خودکار نصب می‌شوند. این می تواند برای کاربران ویندوز بسیار خسته کننده باشد زیرا اغلب مجبور می شوند دستگاه خود را در زمان نامناسبی راه اندازی مجدد کنند.

قبل از ادامه، به یاد داشته باشید که برخی از به‌ روز رسانی‌ های خودکار، به‌ روز رسانی‌ های امنیتی یا بهبودهای پایداری مهمی هستند که می‌خواهید روی سیستم خود نصب کنید. اگر تصمیم دارید به‌ روز رسانی‌ های خودکار را برای مدت طولانی خاموش نگه دارید، این را در نظر داشته باشید.

یکی از گزینه هایی که ما به طور عمیق به آن نگاه نمی کنیم این است که تغییرات رجیستری را در سیستم عامل ویندوز خود ایجاد کنید تا به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید. این یک روش خطرناک است و فقط باید توسط کاربران باتجربه ای انجام شود که قبل از انجام تغییرات رجیستری از دستگاه خود نسخه پشتیبان کامل گرفته اند. اشتباهات در طول این فرآیند می تواند اثرات منفی جدی بر روی کامپیوتر شما و عملکرد آن داشته باشد.

 

مرحله 1: سرویس Windows Update را غیرفعال کنید

 

Windows Update اساساً فقط یکی دیگر از سرویس های ویندوز است و می تواند به روشی مشابه سایر سرویس ها خاموش شود.

 برای متوقف کردن به روز رسانی ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید:

1: دستور Run (Win + R) را روشن کنید. “services.msc” را تایپ کنید و Enter را بزنید

2: سرویس Windows Update را از لیست Services انتخاب کنید.

3: بر روی زبانه “General” کلیک کنید و “Startup Type” را به “Disabled” تغییر دهید.

4: دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

وقتی می‌خواهید به‌ روز رسانی‌ های خودکار را مجدداً فعال کنید، فقط همین رویه را دنبال می‌کنید به جز اینکه هنگام انتخاب «نوع راه‌اندازی» «Automatic» را انتخاب کنید.

 

مرحله 2: یک اتصال اندازه گیری شده را تنظیم کنید

 

اگر از WiFi برای اتصال دستگاه ویندوز خود به اینترنت استفاده می کنید، می توانید یک اتصال اندازه گیری شده را تنظیم کنید. در یک اتصال اندازه‌گیری شده، پهنای باند تنها با دانلود و نصب خودکار به‌روز رسانی‌ های اولویت‌ دار حفظ می‌شود.

روش طبقه‌بندی مایکروسافت ممکن است یک راز باقی بماند، اما به‌ روز رسانی‌ های ویژگی‌های درایور و نرم‌افزار که ممکن است باعث مشکلات پایداری شوند، با انتخاب این گزینه برای توقف به‌ روز رسانی‌ های خودکار ویندوز به حداقل می‌رسند.

 

برای غیرفعال کردن به روز رسانی ویندوز 10:

 

1: برنامه تنظیمات ویندوز (Win + I) را باز کنید

2: روی بخش «شبکه و اینترنت» کلیک کنید.

3: “Wi-Fi” را باز کنید و روی “مدیریت شبکه های شناخته شده” کلیک کنید.

4: شبکه را انتخاب کنید و در “Properties” گزینه “Set as metered connection” را روی “روشن” تغییر دهید

بنا به دلایلی، مایکروسافت این گزینه را تنها در صورتی ارائه می دهد که از اتصال WiFi استفاده می کنید. اگر از طریق کابل اترنت به اینترنت متصل شوید، نمی‌توانید اتصال اندازه‌گیری شده را راه‌اندازی کنید.

 

مرحله 3: ویرایشگر خط مشی گروه

 

اگر از نسخه های آموزشی، حرفه ای یا Enterprise ویندوز استفاده می کنید، می توانید در ویرایشگر خط مشی گروه تغییراتی ایجاد کنید. کاربران ویندوز نسخه خانگی در مورد این روش غیرفعال کردن به روز رسانی ویندوز شانسی ندارند.

اگر این راه حل را انتخاب کنید، به روز رسانی های امنیتی همچنان به طور خودکار نصب می شوند. برای همه به‌ روز رسانی‌ های دیگر، به شما اطلاع داده می‌شود که در دسترس هستند و می‌توانید در صورت تمایل آنها را نصب کنید. این روشی است که به روز رسانی ویندوز در گذشته کار می کرد. امروزه، مایکروسافت می‌خواهد نیازی به مشارکت کاربران مبتدی در به‌ روز رسانی‌ ها را از بین ببرد، اما این امر را به قیمت انعطاف‌پذیری برای کاربران با تجربه‌ تر اعمال کرده است.

 

در اینجا نحوه به روز رسانی ویرایشگر خط مشی گروه خود برای جلوگیری از به روز رسانی خودکار ویندوز 10 آمده است:چ

 

1: دستور Run (Win + R) را اجرا کنید. “gpedit.msc” را تایپ کنید و Enter را بزنید تا ویرایشگر خط مشی گروه باز شود.

2: از طریق «پیکربندی رایانه» به «الگوهای اداری» بروید.

3: “Windows Components” و سپس “Windows Update” را انتخاب کنید

4: گزینه سمت راست «پیکربندی به‌ روز رسانی‌ های خودکار» را انتخاب کنید.

5: گزینه ای را انتخاب کنید که «اعلان برای دانلود و نصب خودکار» را نشان می دهد.

6: روی «اعمال» و «OK» کلیک کنید.

7: “Windows Update” را در منوی Start تایپ کنید و “Windows Update Settings” را انتخاب کنید.

8: کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا به روز رسانی ویرایشگر خط مشی گروه تمام شود.

9: به روز رسانی را بررسی کنید. اگر ویندوز آنها را پیدا کرد باید به شما اطلاع داده شود اما دیگر نباید به طور خودکار نصب شوند.

از این مرحله به بعد، ویندوز باید به شما اطلاع دهد که به‌روزرسانی‌ها در دسترس هستند و مسئولیت اطمینان از دانلود و نصب آنها بر عهده شماست.

 

چرا باید بدانم چگونه به روز رسانی ویندوز را غیرفعال کنم؟

 

به روز رسانی سیستم عامل، درایور و برنامه اغلب می تواند منجر به رفتار غیرمنتظره در رایانه ای شود که روی آن نصب شده است. یکی از راه‌های محافظت از خود و دستگاهتان در برابر مشکلات پیش‌بینی نشده، انجام یک نسخه پشتیبان قبل از نصب به‌ روز رسانی‌ ها در سیستمتان است.

متأسفانه، هنگامی که به‌ روز رسانی‌ های خودکار بدون تأیید شما نصب می‌شوند، نمی‌توانید این اقدام احتیاطی را انجام دهید و در صورت نیاز به پشتیبان‌ گیری قدیمی‌تر، در صورت نیاز به بازگشت به روز رسانی، مواجه شوید.

بسیاری از به‌ روز رسانی‌ ها باید پس از تکمیل، دستگاه شما را مجدداً راه‌اندازی کنند و مطمئناً هنگام بارگیری پهنای باند را اشغال می‌کنند. این می تواند منجر به کاهش زمان پاسخ و راه اندازی مجدد غیرقابل پیش بینی شود که می تواند زندگی کاری شما را خراب کند.

بنابراین واقعاً دلایل معتبری برای خاموش کردن به‌روز رسانی‌ های خودکار در ویندوز وجود دارد. فقط مراقب باشید که سرویس را خاموش نکنید و فراموش نکنید که به‌ روز رسانی‌ها را بررسی کنید. در حالی که به روز رسانی خودکار می تواند مشکل ساز باشد، عقب ماندن سیستم شما از به روز رسانی های حیاتی نیز می تواند عواقب جدی داشته باشد.

 

بسیاری از به‌روزرسانی‌ها باید پس از تکمیل، دستگاه شما را مجدداً راه‌اندازی کنند و مطمئناً هنگام بارگیری پهنای باند را اشغال می‌کنند. این می تواند منجر به کاهش زمان پاسخ و راه اندازی مجدد غیرقابل پیش بینی شود که می تواند زندگی کاری شما را خراب کند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.