معرفی و تغییرات ویندوز 11

معرفی و تغییرات ویندوز 11

در زمانی که رایانه شخصی نقش محوری تری در زندگی ما بازی می کند، ویندوز 11 طوری طراحی شده است که شما را به چیزی که دوست دارید نزدیکتر کند.

ویندوز همیشه وجود داشته است تا صحنه ای برای نوآوری در جهان باشد. این ستون فقرات کسب‌ و کارهای جهانی بوده و استارت‌ آپ‌ های نامرغوب به نام‌های معروف تبدیل شده‌اند. وب در ویندوز متولد شد و رشد کرد. اینجا جایی است که بسیاری از ما اولین ایمیل خود را نوشتیم، اولین بازی رایانه شخصی خود را انجام دادیم و اولین خط کد خود را نوشتیم. ویندوز مکانی است که مردم برای ایجاد، اتصال، یادگیری و دستیابی به آن می روند – پلتفرمی که بیش از یک میلیارد نفر امروزه به آن تکیه می کنند.

مسئولیت طراحی برای تعداد زیادی از افراد مسئولیتی است که ما آن را ساده نمی دانیم. 18 ماه گذشته تغییری باورنکردنی در نحوه استفاده ما از رایانه های شخصی ایجاد کرد. ما از نصب رایانه شخصی در زندگی خود به تلاش برای جا دادن تمام زندگی خود در رایانه شخصی رسیدیم. دستگاه‌های ما فقط جایی نبودند که برای جلسات، کلاس‌ها و انجام کارها می‌رفتیم، بلکه جایی بودند که می‌آمدیم تا با دوستان بازی کنیم، نمایش‌های مورد علاقه‌مان را تماشا کنیم و شاید مهم‌تر از همه، با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. در این فرآیند، ما خودمان را در حال بازآفرینی شوخی‌های اداری، پچ پچ‌ های راهرو، تمرینات، ساعات شاد و جشن‌های تعطیلات – به صورت دیجیتالی یافتیم.

آنچه بسیار قدرتمند بود تغییر در رایانه شخصی بود که ما دیدیم و احساس کردیم – از چیزی عملی و کاربردی به چیزی شخصی و احساسی. این همان چیزی است که ما را در ساختن نسل بعدی ویندوز الهام بخشید. برای ساختن شما مکانی که احساس آشنایی داشته باشید، جایی که بتوانید در آن ایجاد کنید، یاد بگیرید، بازی کنید و مهمتر از همه، به روش های جدید ارتباط برقرار کنید.

امروز، مایکروسافت متواضع و هیجان زده هست که ویندوز 11 را به شما معرفی کنئ، ویندوزی که شما را به آنچه دوست دارید نزدیکتر می کند.

برای بهره وری، خلاقیت و سهولت دوباره طراحی شده است.

ویندوز طراحی و تجربه کاربری را ساده کرده تا بهره وری شما را تقویت کرده و خلاقیت شما را القا کند. مدرن، تازه، تمیز و زیبا است. از دکمه شروع جدید و نوار وظیفه گرفته تا هر صدا، فونت و نماد، همه چیز به عمد انجام شد تا شما را تحت کنترل درآورد و حس آرامش و راحتی را به ارمغان آورد. ما Start را در مرکز قرار دادیم و یافتن سریع آنچه را که نیاز دارید آسانتر کردیم. Start از قدرت ابر و مایکروسافت 365 استفاده می‌کند تا فایل‌های اخیرتان را بدون توجه به پلتفرم یا دستگاهی که قبلاً آن‌ها را مشاهده می‌کردید، به شما نشان دهد، حتی اگر در دستگاه Android یا iOS باشد.

 

WIN_SnapAssist_Light

 

ویندوز همیشه با ارائه انعطاف پذیری چندین پنجره و امکان جابجایی برنامه ها در کنار هم به شما کمک می کند تا آنطور که می خواهید کار کنید. جدید در ویندوز 11، ما طرح‌ بندی‌ های اسنپ، گروه‌های اسنپ و دسک‌ تاپ‌ ها را معرفی می‌کنیم تا روشی قدرتمندتر برای چند وظیفگی ارائه دهیم و از کارهایی که باید انجام دهید مطلع شوید. اینها ویژگی‌های جدیدی هستند که به شما کمک می‌کنند پنجره‌های خود را سازماندهی کنید و صفحه نمایش خود را بهینه کنید تا بتوانید آنچه را که می‌خواهید در یک چیدمان بصری تمیز ببینید. همچنین می توانید برای هر بخش از زندگی خود دسکتاپ های جداگانه ایجاد کنید و آنها را مطابق میل خود سفارشی کنید – تصور کنید یک دسکتاپ برای محل کار، بازی یا مدرسه داشته باشید.

 

ویندوز 11 پیچیدگی را کاهش می دهد و سادگی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

 

راهی سریعتر برای ارتباط با افرادی که به آنها اهمیت می دهید

 

WIN_Teams_Integration

 

یکی دیگر از بخش‌های مهم نزدیک‌تر کردن شما به چیزی که دوست دارید، نزدیک‌تر کردن شما به افرادی است که دوستشان دارید. 18 ماه گذشته رفتار جدیدی را برای نحوه ایجاد ارتباطات معنادار با مردم به صورت دیجیتالی ایجاد کرد. حتی زمانی که ما شروع به بازگشت به تعامل بیشتر حضوری می کنیم، می خواهیم ادامه دهیم تا افراد بدون توجه به اینکه کجا هستند، به راحتی با یکدیگر نزدیک بمانند. و ما نمی‌خواهیم دستگاه یا پلتفرمی که روی آن قرار دارید مانع باشد.

با ویندوز 11، ما هیجان زده هستیم که Chat را از تیم های مایکروسافت که در نوار وظیفه یکپارچه شده است، معرفی کنیم. اکنون می‌توانید فوراً از طریق متن، چت، صدا یا ویدیو با همه مخاطبین شخصی خود در هر مکانی، بدون توجه به پلتفرم یا دستگاهی که روی آن هستند، در ویندوز، اندروید یا iOS متصل شوید. اگر شخصی که از طرف دیگر به او متصل می‌شوید، برنامه Teams را دانلود نکرده است، همچنان می‌توانید از طریق پیامک دو طرفه با او ارتباط برقرار کنید.

ویندوز 11 همچنین راه طبیعی تری برای ارتباط با دوستان و خانواده از طریق Teams در اختیار شما قرار می دهد، که به شما امکان می دهد فوراً بی صدا و بی صدا کنید یا مستقیماً از نوار وظیفه شروع به ارائه کنید.

 

ارائه بهترین تجربیات بازی رایانه شخصی تاکنون

 

WIN_Xbox_Game_Pass

 

اگر گیمر هستید، ویندوز 11 برای شما ساخته شده است. بازی همیشه در مورد ویندوز نقش اساسی داشته است. امروزه صدها میلیون نفر در سراسر جهان با ویندوز بازی می کنند و از طریق بازی به شادی و ارتباط با عزیزان و دوستان خود می رسند. ویندوز 11 پتانسیل کامل سخت افزار سیستم شما را باز می کند و برخی از جدیدترین فناوری های بازی را برای شما به کار می گیرد. مانند: DirectX 12 Ultimate، که می تواند گرافیک خیره کننده و همه جانبه را با نرخ فریم بالا فعال کند. DirectStorage برای زمان بارگذاری سریعتر و دنیای بازی با جزئیات بیشتر. و HDR خودکار برای طیف گسترده تر و واضح تر از رنگ ها برای یک تجربه بصری واقعاً فریبنده. هیچ چیز در تعهد ما به سازگاری سخت افزار تغییر نکرده است – ویندوز 11 از لوازم جانبی و لوازم جانبی بازی رایانه شخصی مورد علاقه شما پشتیبانی می کند. با Xbox Game Pass برای رایانه شخصی یا Ultimate، گیمر ها به بیش از 100 بازی رایانه شخصی با کیفیت بالا با بازی‌های جدید که همیشه اضافه می‌شوند، دسترسی پیدا می‌کنند، و پیدا کردن افرادی برای بازی کردن با آنها، مهم نیست که در یک کامپیوتر یا کنسول

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معنای ویندوز 11 برای گیمر ها، Xbox Wire را بررسی کنید.

 

راهی سریعتر برای به دست آوردن اطلاعاتی که برایتان مهم است

 

WIN_Widgets_Light-Theme

Windows 11 شما را با ابزارک‌ ها سریع‌تر به اخبار و اطلاعاتی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید نزدیک‌تر می‌کند – یک فید شخصی‌ سازی‌ شده جدید با هوش مصنوعی و بهترین عملکرد مرورگر در کلاس Microsoft Edge. حتی زمانی که در بیشترین تمرکز و خلاقیت خود هستیم، هنوز به استراحت نیاز داریم – لحظه ای برای بررسی با دنیای بیرون یا ایجاد یک بازنشستگی ذهنی. امروزه ما اغلب گوشی های خود را برای بررسی اخبار، آب و هوا یا اعلان ها برمی داریم. اکنون، می‌توانید نمای مشابهی را مستقیماً از دسکتاپ خود باز کنید. وقتی فید شخصی‌ شده‌تان را باز می‌کنید، مانند ورقه‌ای شیشه‌ای روی صفحه‌تان می‌لغزد تا کاری را که انجام می‌دهید مختل نکند. برای سازندگان و ناشران، ابزارک همچنین املاک جدیدی را در ویندوز باز می کند تا محتوای شخصی سازی شده را ارائه دهد. آرزوی ما ایجاد خط لوله پر جنب و جوش برای برند های جهانی و سازندگان محلی است، به گونه ای که هم مصرف کنندگان و هم سازندگان بتوانند از آن بهره مند شوند.

 

یک فروشگاه کاملاً جدید مایکروسافت که در آن برنامه‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه شما با هم ترکیب می‌شوند

 

Store-Home

 

فروشگاه جدید مایکروسافت مکان مورد اعتماد شما برای برنامه ها و محتوا برای تماشا، ایجاد، بازی، کار و یادگیری است. برای سرعت و با طراحی کاملاً جدید که زیبا و ساده برای استفاده است، بازسازی شده است. ما نه تنها برنامه‌های بیشتری را نسبت به قبل برای شما به ارمغان می‌آوریم، بلکه جستجو و کشف همه محتوا – برنامه‌ها، بازی‌ها، نمایش‌ها، فیلم‌ها – را با داستان‌ها و مجموعه‌های انتخاب شده آسان‌تر می‌کنیم. ما خوشحالیم که به زودی از برنامه‌های پیشرو و شخص ثالث مانند Microsoft Teams، Visual Studio، Disney+، Adobe Creative Cloud، Zoom و Canva در فروشگاه مایکروسافت استقبال می‌کنیم – همه تجربه‌های باورنکردنی برای سرگرم کردن، الهام بخشیدن و ارتباط شما را ارائه می‌دهند. وقتی برنامه‌ای را از فروشگاه دانلود می‌کنید، خیالتان راحت است که می‌دانید برای امنیت و ایمنی خانواده آزمایش شده است.

 

MicrosoftTeams

 

بار اول. از اواخر سال جاری، مردم می‌توانند برنامه‌های اندروید را در فروشگاه مایکروسافت پیدا کرده و از طریق فروشگاه Appstore آمازون دانلود کنند – تصور کنید ویدیویی را از TikTok ضبط و پست کنید یا از Khan Academy Kids برای یادگیری مجازی مستقیماً از رایانه شخصی خود استفاده کنید. در ماه های آینده چیزهای بیشتری درباره این تجربه به اشتراک خواهیم گذاشت. ما مشتاقانه منتظر این همکاری با آمازون و اینتل با استفاده از فناوری Intel Bridge هستیم.

 

ایجاد یک اکوسیستم بازتر که فرصت جدیدی را برای توسعه دهندگان و سازندگان باز می کند

 

ما در حال انجام اقداماتی برای باز کردن بیشتر فروشگاه مایکروسافت هستیم تا فرصت‌های اقتصادی بیشتری را برای سازندگان و توسعه‌ دهندگان باز کنیم. ما به توسعه‌ دهندگان و فروشندگان مستقل نرم‌افزار (ISV) اجازه می‌دهیم برنامه‌های خود را بدون توجه به اینکه به‌عنوان Win32، برنامه وب پیشرو (PWA)، یا برنامه جهانی ویندوز (UWP) یا هر چارچوب برنامه دیگری ساخته شده‌اند، بیاورند و فرصتی را ایجاد می‌کنند. برای دسترسی و تعامل با افراد بیشتری. ما همچنین یک تغییر تدریجی در سیاست‌های سهم درآمد خود را اعلام می‌کنیم که در آن توسعه‌ دهندگان برنامه اکنون می‌توانند تجارت خود را به فروشگاه ما وارد کنند و 100٪ درآمد را حفظ کنند – مایکروسافت هیچ چیزی را دریافت نمی‌کند. توسعه دهندگان برنامه همچنان می توانند از تجارت ما با سهم درآمد رقابتی 85/15 استفاده کنند. ما بر این باوریم که ایجاد یک اکوسیستم بازتر در نهایت به نفع مشتریان ما است – به آنها دسترسی ایمن و بدون اصطکاک به برنامه‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و محتوای وب که می‌خواهند و نیاز دارند، می‌دهد.

 

سریع تر، ایمن تر و آشناتر برای IT

 

برای فناوری اطلاعات، ویندوز 11 بر اساس پایه ویندوز 10 سازگار، سازگار و آشنا ساخته شده است. شما مانند امروز ویندوز 10 را برای ویندوز 11 برنامه ریزی، آماده و اجرا خواهید کرد. ارتقاء به ویندوز 11 مانند به روز رسانی ویندوز 10 خواهد بود. تجارب مدیریتی آشنایی که امروز دارید – مانند Microsoft Endpoint Manager، پیکربندی ابری، Windows Update for Business و Autopilot – از محیط فردای شما پشتیبانی می کند، زیرا ویندوز 11 را در دارایی خود ادغام می کنید.

درست مانند ویندوز 10، ما عمیقاً به سازگاری برنامه‌ها متعهد هستیم، که اصول طراحی اصلی ویندوز 11 است. ما از قول خود دفاع می‌کنیم که برنامه‌های شما در ویندوز 11 با App Assure کار می‌کنند، سرویسی که با 150 یا بیشتر به مشتریان کمک می‌کند. کاربران هر گونه مشکل برنامه را که ممکن است با آن مواجه شوند را بدون هزینه اضافی برطرف می کنند.

ویندوز 11 همچنین از نظر طراحی ایمن است، با فناوری‌های امنیتی داخلی جدید که حفاظت از تراشه را به ابر اضافه می‌کند و در عین حال بهره‌وری و تجربیات جدید را امکان‌پذیر می‌کند. ویندوز 11 سیستم عامل Zero Trust-ready را برای محافظت از داده ها و دسترسی به دستگاه ها ارائه می دهد. ما از نزدیک با شرکای OEM و سیلیکون خود کار کرده ایم تا پایه های امنیتی را افزایش دهیم تا نیازهای چشم انداز تهدید در حال تحول و دنیای کار ترکیبی جدید را برآورده کنیم.

 

WIN21_AtrractRender

 

از روز اول توسعه ویندوز 11، ما از نزدیک با شرکای سخت افزاری و سیلیکونی خود برای ادغام یکپارچه در نرم افزار و سخت افزار کار کرده ایم. این مهندسی مشترک با نوآوری در سیلیکون آغاز می شود. از AMD و عمق گرافیکی باورنکردنی که پردازنده‌های رایزن به ارمغان می‌آورند تا عملکرد باورنکردنی نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های Evo، تا قدرت هوش مصنوعی کوالکام، پشتیبانی از 5G و Arm، نوآوری شرکای سیلیکونی ما بهترین‌های ویندوز 11 را با بزرگترین‌ها گرد هم می‌آورد. اکوسیستم سخت افزاری در جهان و با Dell، HP، Lenovo، Samsung، Surface و دیگران، ما تلاش کرده‌ایم مطمئن شویم که اکثر رایانه‌های شخصی* که می‌توانید امروز بخرید، برای Windows 11 آماده باشند – در انواع فاکتورها و قیمت‌ها.

ویندوز 11 را طوری تنظیم کرده‌ که نه تنها از نظر سرعت و کارایی بهینه‌سازی شود، بلکه از تجربیات بهبودیافته با لمس، جوهر و صدا نیز بهره ببریم.

هنگامی که از ویندوز 11 بر روی تبلت بدون صفحه کلید استفاده می کنید، تجربه لمس را بهبود بخشیده ایم، فضای بیشتری بین نمادها در نوار وظیفه ایجاد می کنیم، اهداف لمسی بزرگتر و نشانه های بصری ظریف را اضافه می کنیم تا تغییر اندازه و جابجایی پنجره ها آسان تر شود. اضافه کردن ژست ها ما همچنین به ابزارهای لمسی اجازه می‌دهیم استفاده از قلم شما را حتی جذاب‌تر و غوطه‌ورتر کند – به شما این امکان را می‌دهد که هنگام کلیک کردن، ویرایش یا ترسیم ارتعاشات را بشنوید و احساس کنید. در نهایت، ما پیشرفت هایی را در تایپ صوتی ارائه کرده ایم. ویندوز 11 در تشخیص آنچه شما می گویید فوق العاده است. می تواند به طور خودکار برای شما علامت گذاری کند و با دستورات صوتی همراه است. این یک ویژگی فوق العاده برای زمانی است که می خواهید از تایپ کردن فاصله بگیرید و به جای آن ایده های خود را بیان کنید.

ویندوز 11 از طریق یک ارتقاء رایگان برای رایانه های شخصی ویندوز 10 واجد شرایط و رایانه های شخصی جدید از این تعطیلات در دسترس خواهد بود. برای بررسی اینکه آیا رایانه شخصی ویندوز 10 فعلی شما واجد شرایط ارتقاء رایگان به ویندوز 11 است، از Windows.com دیدن کنید تا برنامه PC Health Check را دانلود کنید. ما همچنین با شرکای خرده‌فروشی خود کار می‌کنیم تا مطمئن شویم رایانه‌های شخصی ویندوز 10 که امروز می‌خرید برای ارتقاء به ویندوز 11 آماده هستند. ارتقاء رایگان برای رایانه‌های شخصی ویندوز 10 واجد شرایط از تعطیلات امسال آغاز می‌شود و تا سال 2022 ادامه خواهد یافت. و هفته آینده ، ما شروع به اشتراک گذاری نسخه اولیه ویندوز 11 با برنامه Windows Insider می کنیم – این یک جامعه پرشور از طرفداران ویندوز است که بازخورد آنها برای ما مهم است.

این تازه شروع کار است

ویندوز چیزی بیش از یک سیستم عامل است. این پارچه ای است که در زندگی و کار ما بافته شده است. اینجا جایی است که با مردم ارتباط برقرار می کنیم، جایی است که یاد می گیریم، کار می کنیم و بازی می کنیم. با گذشت زمان آشنا و با ما سازگار شده است. ما امیدواریم که شما به اندازه ما برای ویندوز 11 قوی باشید.

ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم ویندوز 11 افراد را قادر می‌سازد انجام دهند و از آنها الهام می‌گیرد تا بسازند.

منبع : وبلاگ مایکروسافت

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.