ویندوز کرک در برابر ویندوز اصلی یا اورجینال

ویندوز کرک در برابر ویندوز اصلی یا اورجینال! چه چیزی را نباید در نظر بگیرید و چرا؟

سیستم عامل های ویندوز کرک شده بسیار رایج در سراسر جهان استفاده می شوند و ما چندین دهه است که این کار را انجام می دهیم، اما آیا می دانید استفاده از سیستم عامل های غیرقانونی چقدر می تواند مضر باشد؟

البته، شما نمی دانید یا برایتان مهم نیست. ویندوز خرده فروشی چندان ارزان نیست. همه نمی توانند آن را بپردازند، اما راه های جایگزینی برای استفاده از سیستم عامل ویندوز بدون انجام چنین خطراتی وجود دارد.

در این مقاله، ما در مورد خطرات و جنبه های تاریک استفاده از ویندوز کرک صحبت خواهیم کرد و همچنین راه حلی را پیدا خواهیم کرد که اگر هزینه ویندوز 10 یا ویندوز 11 را نداریم، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

 

چرا نباید ویندوز کرک شده را دانلود و استفاده کنید؟

 

برای اینکه ویندوز را به صورت رایگان دریافت کنید، به طور کلی، برخی از شما یا نسخه کرک شده ویندوز را از تورنت دانلود می کنید یا یک CD/DVD از سیستم عامل را خریداری می کنید که هزینه آن چند دلار است یا از وب سایت خود مایکروسافت دانلود می کنید و سپس با استفاده از چند عدد آن را کرک می کنید. با استفاده از نرم افزار فعال سازی.

همه این روش ها خطرناک هستند. صادقانه بگویم، تمام راه های رایگان داشتن نسخه کامل ویندوز مضر است و نباید این کار را انجام دهید. همیشه به یاد داشته باشید که ویندوز رایگان نیست اگر هر کاری برای استفاده رایگان از آن انجام دهید، ممکن است مشکلی برای رایانه شخصی شما اتفاق بیفتد.

 

اگر از Windows Pirated استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

 

خوب، برای توضیح احتمالات، من هر روشی را برای دریافت رایگان ویندوز به قطعات تقسیم می کنم.

ابتدا، بیایید بدانیم اگر سیستم عامل را از تورنت دانلود کنید، چه اتفاقی ممکن است بیفتد. بعد از دانلود ویندوز سه حالت وجود خواهد داشت.

• اول اینکه ویندوزی که دانلود کرده اید، هنگام نصب نیازی به فعال سازی ندارد. قبلاً فعال شده است.

• دوم اینکه با ویندوزی که دانلود کرده اید یک کلید محصول به شما داده می شود. شما باید به سادگی کلید محصول را ارائه دهید و ویندوز فعال می شود.

• سناریوی سوم این است که یک نرم افزار یا پچ (patch) فعال کننده به شما داده می شود که باید آن را اجرا کنید تا ویندوزی که دانلود کرده اید فعال شود.

در هر دو سناریو اول و دوم، کد منبع ویندوز توسط هکرهایی که به صورت رایگان از ویندوز استفاده می کنند، اصلاح می شود. بنابراین، اگر به منظور عدم شناسایی یا مسدود کردن هر نوع ویروس یا بدافزار اصلاح شود، ویندوز قادر به مسدود کردن فعالیت‌های مضر نیست. مهمتر از همه، شما به عنوان یک کاربر عمومی، تقریباً نمی توانید عفونت را شناسایی کنید.

لایسنس ویندوز

ثانیاً شما ویندوز را از وب سایت رسمی مایکروسافت دانلود کرده اید و آن را با نوعی نرم افزار فعال کننده فعال کرده اید که مشخصاً ایمن نیز نیست. این موضوع در ادامه این مقاله به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

ثالثاً شما یک سی دی ویندوز را از بازار محلی خود به قیمت چند دلار خریداری کرده اید و از آن در رایانه خود استفاده می کنید. قطعاً، مایکروسافت هرگز برای ویندوز شما چند دلار هزینه نخواهد کرد. این دستگاه های کپی ویندوز بدون شک ویندوز غیرقانونی هستند و این ویندوز قطعاً می تواند به شما آسیب برساند.

 

اگر رایانه شما آلوده شود چه اتفاقی می افتد؟

 

اگر واقعاً در مورد همه این چیزها خسته نباشید، چیز زیادی نیست. فقط می‌توان داده‌های ارزشمند شما را به سرقت برد، یا داده‌های رایانه‌تان را می‌توان رمزگذاری کرد، حریم خصوصی شما را می‌توان با استفاده از وب‌ کم یا میکروفون رایانه‌تان در معرض دید قرار داد، یا شاید از سیستم شما برای انجام حملات سایبری یا فقط یک ویروس دانلود نرم‌افزار استخراج بر روی رایانه‌تان استفاده کرد. با استفاده از منابع سیستم خود پول تولید کنید که منجر به افزایش قبض برق می شود و در نهایت روی عمر کامپیوتر تاثیر بدی می گذارد!

آیا ویندوز کرک شده همه به روز رسانی ها را دریافت می کند؟

 

اکنون، بسیاری از شما ممکن است فکر کنید؛ آیا مایکروسافت از استفاده از ویندوز دزدی شده آگاه و مطلع است یا خیر. بله، مایکروسافت از تمام ویندوزهای غیرقانونی رایگانی که استفاده می شود آگاه است. قبل از راه‌اندازی هر به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل، مایکروسافت محصولات خود را تأیید می‌کند تا بداند آیا فایل‌های سیستم ویندوز با نام کد منبع اصلاح شده‌اند یا خیر.

 

ویندوز آپدیت

 

اگر چنین است، گاهی اوقات تعداد کمی از به روز رسانی های امنیتی حذف می شوند و در برخی موارد، هیچ به روز رسانی امنیتی برای ویندوز کرک شده ارائه نمی شود. بنابراین، درست حدس زدید، بدون آخرین به‌ روزرسانی‌ های امنیتی، رایانه‌ای با ویندوز غیرقانونی می‌تواند در برابر هکرها آسیب‌پذیر باشد! این یکی دیگر از جنبه های غیرقابل چشم پوشی مضر استفاده از Windows Pirated است.

 

اگرچه ویندوز غیرقانونی بیشتر به‌ روز رسانی‌ های «ویژگی» را از مایکروسافت دریافت می‌کند.

 

ویندوز کرک شده گاهی اوقات به روز رسانی را از مایکروسافت دریافت نمی کند

بله، درست خواندید، در برخی موارد، هکرها ویندوز را طوری تغییر می‌دهند که سیستم‌عامل به‌ روزرسانی‌ ها را از مایکروسافت دریافت نمی‌کند، بلکه به‌ روزرسانی‌ ها را از سرور هکر دریافت می‌کند. شناسایی منبع به‌ روزرسانی‌ ها برای شما به عنوان یک کاربر معمولی بسیار سخت است و ممکن است متوجه نشوید که هکر چه چیزی را به نام به‌ روزرسانی‌ ها می‌دهد.

ممکن است با استفاده از نام آپدیت یا نصب نرم افزار ماینینگ، اطلاعات شما به سرقت رفته باشد. هکر همچنین می تواند ویروس یا بدافزار را به سیستم شما ارسال کند.

اگر اتفاق بدی نیفتد! همچنین ممکن است هکر با ارائه به روز رسانی های جعلی به سیستم شما یک درب پشتی ایجاد کند که از طریق آن می تواند به داده های ارزشمند شما، میکروفون ها یا حتی دوربین رایانه شما دسترسی پیدا کند! در هر زمان و، این بدیهی است که زندگی خصوصی شما را خراب می کند! بنابراین، استفاده از ویندوز غیرقانونی دارای جنبه های مضر و خطرناک بی شماری است.

 

در مورد نرم افزار Activator چطور؟

 

خوب، اگر ویندوز را از سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید و سپس با استفاده از یک نرم افزار/ابزار فعال کننده آن را فعال کنید، برای رایانه و حریم خصوصی شما نیز مضر خواهد بود. چرا؟ زیرا نرم افزار فعال کننده فایل های سیستم عامل را تغییر داده و تغییر می دهد تا در آینده نیازی به فعال شدن مجدد ویندوز نباشد.

اما مشکل اینجاست که شما نمی دانید نرم افزار فعال ساز چه تغییراتی را برای فعال سازی ویندوز انجام داده است. ممکن است بدافزار یا ویروس‌هایی را در سیستم شما تزریق کند که مستقیماً با سرور هکر (که ابزار فعال ساز را ساخته است) در ارتباط هستند تا اشیای با ارزش شما را برای او ارسال کنند. یا شاید ابزار فعال ساز یک درب پشتی در سیستم شما باز کرده باشد که می تواند توسط هکرها برای ورود به رایانه شما برای سرقت اطلاعات شما استفاده شود.

هر چیزی ممکن است حتی آنها می توانند نرم افزار ماینینگ را نصب کنند و با استفاده از منابع سیستم شما می توانند درآمد کسب کنند. همچنین، عفونت تنها در سیستم منفرد شما باقی نمی‌ماند. می تواند از طریق شبکه های محلی، از طریق درایوهای قابل جابجایی، و حتی از طریق صدا بر روی دستگاه های دیگر شما پخش شود. بله، تزریق کامپیوتر با استفاده از صدا امکان پذیر است. شما می توانید در مورد آن در اینجا بخوانید.

و البته لازم نیست اشاره کنیم که نرم افزار فعال کننده نیز منجر به هک میکروفون و وب کم شما می شود. اگر فکر می کنید منابع قابل اعتمادی برای فعال کردن ویندوز رایگان شما وجود دارد، باید دو بار فکر کنید زیرا برای فعال کردن یک ویندوز دزدی، هیچ منبع قابل اعتمادی وجود نخواهد داشت و نباید به هیچ یک از آنها اعتماد کنید. به همین دلیل است که استفاده از نرم افزار فعال ساز نیز ایده ایمن نیست.

 

چه زمانی می توانید از Windows Pirated استفاده کنید؟

 

واضح است که ما در اینجا کرک را ترویج نمی کنیم، اما چیزی که می دانیم این است که ویندوز برای همه مقرون به صرفه نیست. به خصوص در کشورهای در حال توسعه که قیمت لایسنس ویندوز برابر با حقوق ماهانه یک فرد است. مردم آن کشورها باید به فکر راه حل های رایگان باشند. بنابراین، در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که چه زمانی می توانید یا نمی توانید از نسخه غیرقانونی ویندوز استفاده کنید.

اگر اطلاعات بسیار مهم و محرمانه ای در رایانه خود دارید، قطعاً نباید از ویندوز کرک استفاده کنید. اگر فقط از رایانه خود برای خرید، بانکداری اینترنتی یا مواردی از این قبیل استفاده می کنید، باز هم باید از Windows غیرقانونی خودداری کنید زیرا این اطلاعات شخصی نیز ممکن است به سرقت برود و قطعاً در صورت استفاده از آنها، حساب های ایمیل یا رسانه های اجتماعی شما هک می شوند. در ویندوز دزدی.

 

 شما نمی توانید از خدمات مایکروسافت در ویندوز کرک استفاده کنید

 

یکی دیگر از معایبی که ممکن است در صورت استفاده از ویندوز غیرقانونی با آن مواجه شوید این است که در برخی موارد، نمی توانید از نسخه های اصلی سایر سرویس های پولی مایکروسافت مانند MS Office که شامل MS Word، MS Excel، MS PowerPoint و سایر موارد ضروری است استفاده کنید. اگر به فکر استفاده از ویندوز دزدی و نسخه های کرک شده سایر نرم افزارهای مایکروسافت هستید، کاری انجام نمی دهید جز اینکه منتظر هکرها هستید تا اطلاعات ارزشمند و حریم خصوصی شما را بدزدند. این بار هیچ آنتی ویروس یا نرم افزار ضد بدافزاری نمی تواند از شما محافظت کند زیرا خود ویندوز آلوده است بنابراین نصب نرم افزار آنتی ویروس در بالای آن به خوبی کار نخواهد کرد.

 

راه قانونی برای استفاده رایگان از ویندوز 10

 

اگر با داده‌های ارزشمند کار می‌کنید و پول کافی برای خرج کردن دارید و می‌خواهید از دردسر دور بمانید، بهترین راه‌حل این است که فقط به وب‌سایت مایکروسافت بروید و ویندوز خرده‌فروشی را خریداری کنید. بسته به اینکه چه نسخه ای از ویندوز را انتخاب می کنید، از 500 هزار تومان روپیه تا 3 میلیون تومان (139 تا 199 دلار) برای شما هزینه دارد.

اگر آنقدر برای یک سیستم عامل ندارید، می توانید به سراغ ویندوز OEM بروید که از 39 تا 99 دلار قیمت دارد. به خاطر داشته باشید که پس از خرید کلید OEM، باید ویندوز را نه از هیچ منبع دیگری و نه از تورنت، از وب سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید.

اگر در آن شرایط نیستید که بتوانید مقداری پول برای یک سیستم عامل خرج کنید، نگران نباشید. شما به سادگی می توانید ویندوز رایگان را از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید و نیازی به فعال سازی آن ندارید. در واقع اگر ویندوز مخصوصا ویندوز 10 را فعال نکنید مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. فقط برخی از ویژگی های اولیه مانند تغییر تم ها، رنگ ها و پس زمینه ها و غیره برای شما در دسترس نخواهد بود. برای فعال کردن آن از هیچ نرم افزار فعال سازی استفاده نکنید. در غیر این صورت می دانید چه اتفاقی خواهد افتاد.

با این اوصاف، امیدواریم که تمام جنبه های مضر و خطرناک استفاده از ویندوز دزدی را شرح داده باشیم. و اکنون می توانید متوجه شوید که چرا بهتر است از خرده فروشی های اصلی ویندوز مانند یا ویندوز OEM استفاده کنید. اگر این مقاله را به اندازه کافی مفید می دانید، در بیان نظرات ارزشمند خود در بخش نظرات زیر تردید نکنید. با تشکر از بازدید و قدردانی از کار ما.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.