بهترین-آنتی-ویروس-رایگان-برای-سال-2022

بهترین آنتی ویروس رایگان برای سال 2022

مایکروسافت دیفندر در حال پیشرفت است، اما هنوز نباید به تنهایی به آن تکیه کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید هزینه اضافی بپردازید. ما بهترین برنامه های آنتی ویروس رایگان را آزمایش کرده ایم تا بتوانید به صورت رایگان از رایانه شخصی خود محافظت کنید.

وقتی یک کامپیوتر جدید می‌خرید، تقریباً همیشه یک آنتی‌ویروس یا مجموعه امنیتی معروف را آزمایش می‌کنید. این هوشمند است—نرم افزار امنیتی شما را ایمن نگه می دارد در حالی که مشغول راه اندازی دستگاه جدید هستید، همانطور که می خواهید. با این حال، دیر یا زود، آزمایش به پایان می رسد، و شما یا باید بهای آن را بپردازید یا از حمایت خود دست بکشید. درست است که مایکروسافت دیفندر پس از پایان دوره آزمایشی شما شروع به کار می کند، اما می توانید بدون تأثیر بر بودجه خود، بهتر عمل کنید. بهترین ابزارهای آنتی ویروس رایگان نه تنها بهتر از Defender هستند، بلکه همه آنها به جز بهترین آنتی ویروس های تجاری را نیز شکست می دهند. حتی بهتر: از آنجایی که آنها رایگان هستند، می توانید قبل از تصمیم گیری نهایی هر تعداد که دوست دارید امتحان کنید.

آنتی ویروس شما مطمئناً باید توانایی ریشه کنی بدافزارهای موجود را داشته باشد، اما وظیفه دائمی آن جلوگیری از باج افزارها، بات نت ها، تروجان ها و انواع دیگر برنامه های بدافزار است. تمامی برنامه های آنتی ویروس موجود در این مجموعه محافظت بلادرنگ بدافزار را ارائه می دهند. برخی به مبارزه با مرورگر می پردازند و سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که هرگز حتی به یک سایت میزبان بدافزار مرور نمی کنید، یا فریب داده می شوید که اعتبار خود را به یک سایت فیشینگ تحویل دهید.

 

 آنتی ویروس رایگان در مقابل آنتی ویروس پولی

 

اگر ابزارهای آنتی ویروس رایگان بسیار عالی هستند، چرا کسی باید هزینه کند؟ برای یک چیز، تعداد زیادی از این محصولات فقط برای استفاده غیرتجاری رایگان هستند. اگر می‌خواهید از کسب‌ و کارتان محافظت کنید، باید نسخه پولی آن را دریافت کنید. در آن مرحله، احتمالاً باید به یک مجموعه امنیتی کامل ارتقا دهید. پس از همه، این امنیت کسب و کار شما در خط است.

حتی برای استفاده شخصی، اکثر ابزارهای آنتی ویروس پولی بیشتر از همتایان رایگان خود ارائه می دهند – گاهی اوقات بسیار بیشتر. برای مثال، نسخه‌های پولی Adaware و ZoneAlarm محافظت در برابر وب‌سایت‌های مخرب و کلاهبردار را که نسخه‌های رایگان فاقد آن هستند، اضافه می‌کنند. و پاندا چندین ویژگی را برای مشتریان پولی در نظر گرفته است، از جمله محافظت از فایروال، کنترل برنامه، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف، و تشخیص اتصالات Wi-Fi ناامن.

علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها پشتیبانی فنی کاملی را برای کاربران نسخه رایگان ارائه نمی‌کنند. اولین باری که برای بیرون آوردن یک بدافزار سرسخت از سیستم خود به کمک بیشتری نیاز دارید، ممکن است از عدم پشتیبانی پشیمان شوید.

 

نتایج تست آزمایشگاه آنتی ویروس مستقل

 

در سرتاسر جهان، محققان آزمایشگاه‌های مستقل تست آنتی‌ ویروس روزهای خود را صرف آزمایش ابزارهای آنتی ویروس می‌کنند. برخی از این آزمایشگاه ها به طور منظم گزارش های عمومی در مورد یافته های خود منتشر می کنند. ما چهار آزمایشگاه از این قبیل را از نزدیک دنبال می کنیم: AV-Comparatives، MRG-Effitas، SE Labs و AV-Test Institute. همچنین توجه می کنیم که آیا فروشندگان برای صدور گواهینامه توسط آزمایشگاه های ICSA و آزمایشگاه های ساحل غربی قرارداد بسته اند یا خیر.

شرکت های امنیتی معمولاً برای امتیاز قرار گرفتن در تست هزینه می پردازند. در عوض، آزمایشگاه ها گزارش های دقیقی را به آنها ارائه می دهند که می تواند به بهبود محصولات آنها کمک کند. تعداد آزمایشگاه‌هایی که شامل یک فروشنده خاص می‌شود به عنوان معیاری برای اهمیت عمل می‌کند. در هر مورد، آزمایشگاه محصول را به اندازه کافی برای آزمایش مهم در نظر گرفت و فروشنده احساس کرد که قیمت آن ارزشمند است. آزمایشگاه‌ها لزوماً محصول رایگان فروشنده را آزمایش نمی‌کنند، اما اکثر فروشندگان محافظت کامل را در محصول رایگان بسته‌اند و نسخه‌های ممتاز را با ویژگی‌های اضافی بهبود می‌بخشند.

 

ویژگی های مفید

 

تقریباً هر محصول آنتی‌ ویروسی فایل‌ها را در هنگام دسترسی اسکن می‌کند تا مطمئن شود بدافزار نمی‌تواند راه‌اندازی شود، و همچنین کل سیستم را براساس درخواست یا بر اساس برنامه‌ای که شما تعیین کرده‌اید اسکن می‌کند. هنگامی که پاکسازی و زمان‌بندی انجام شد، مسدود کردن همه دسترسی‌ها به URLهای میزبان بدافزار راه خوبی دیگر برای جلوگیری از مشکل است. بسیاری از محصولات این محافظت را گسترش می‌دهند تا کاربران را از وب‌سایت‌های کلاهبردار، سایت‌های فیشینگ که سعی در سرقت اعتبار ورود به سایت‌های مالی و سایر سایت‌های حساس دارند، دور کنند. چند لینک در نتایج جستجو رتبه بندی می کنند که هر یک از موارد خطرناک یا بد را علامت گذاری می کنند.

تشخیص مبتنی بر رفتار، یکی از ویژگی های برخی از محصولات آنتی ویروس، یک شمشیر دو لبه است. از یک طرف، می تواند بدافزارهایی را که قبلاً دیده نشده بودند، شناسایی کند. از سوی دیگر، اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند کاربر را با پیام‌هایی درباره برنامه‌های کاملاً قانونی گیج کند.

هر آنتی ویروس باید نرم افزارهای جاسوسی را همراه با انواع دیگر بدافزارها از بین ببرد، اما برخی از محصولات دارای ویژگی هایی هستند که به طور خاص برای محافظت از نرم افزارهای جاسوسی طراحی شده اند. ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری برای محافظت از داده‌های حساس شما و کنترل وب‌ کم برای جلوگیری از مشاهده از راه دور معمولاً در محصولات تجاری نشان داده می‌شوند، نه محصولات رایگان. اما برخی از محصولات رایگان شامل ویژگی هایی مانند صفحه کلید ساده روی صفحه تا فویل کیلاگرها هستند.

یکی از راه‌های آسان برای محافظت از رایانه شخصی، نصب همه به‌ روزر سانی‌ های امنیتی، هم برای ویندوز و هم برای مرورگرها و سایر برنامه‌های محبوب است. ویندوز 10 به‌روز ماندن را آسان‌تر از همیشه می‌کند، اما حفره‌های امنیتی زیادی در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز، برنامه‌های محبوب و افزونه‌ها وجود دارد. اسکن آسیب‌پذیری‌ها در قالب به‌ روزرسانی‌ های از دست رفته یکی از ویژگی‌هایی است که اغلب در آنتی‌ویروس‌های تجاری یافت می‌شود، اما در برخی از آنتی‌ ویروس‌ های رایگان نیز دیده می‌شود.

 

نکته هایی که درباره آنتی ویروس ها نمیدانید

 

ابزارهای رایگان متعددی که به طور کامل به حفاظت از باج افزار اختصاص داده شده اند، در چند سال اخیر وارد صحنه شده اند. متأسفانه، بسیاری از آن‌ها کنار گذاشته شده‌اند، از جمله آنتی باج‌افزار Bitdefender، Cybereason RansomFree، CyberSight RansomStopper و Heilig Defense RansomOff. در هر صورت، اینها محصولات همراه مفیدی هستند، اما کار یک ابزار آنتی ویروس در مقیاس کامل را انجام نمی دهند.

همچنین ابزارهای آنتی ویروس رایگان متعددی وجود دارد که فقط برای پاکسازی هجوم بدافزارهای موجود کار می کنند. هنگامی که با یک مشکل بدافزار بدافزار مواجه می شوید، این ابزارهای پاکسازی را به نمایش می گذارید. وقتی بدافزار ناپدید شد، دیگر هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نخواهد داشت، زیرا هیچ حفاظت مداومی ارائه نمی‌دهند. مورد علاقه ما در این دسته Malwarebytes Anti-Malware است و اگر مشکل بدافزاری دارید باید آن را امتحان کنید. اما از آنجایی که آنها رایگان هستند، اگر نفر اول کار را انجام نداد، می توانید به امتحان دیگران ادامه دهید. وقتی ترس تمام شد، برای محافظت مداوم به یک آنتی ویروس کامل نیاز خواهید داشت.

 

کدام آنتی ویروس رایگان بهترین است؟

 

Avast One Essential جدید جایگزین Avast Free Antivirus به عنوان انتخاب ویرایشگران برای ابزار آنتی ویروس رایگان می شود، در حالی که Kaspersky Security Cloud Free انتخاب سایر ویرایشگران است. هر دو در گزارش های آزمایشگاهی از هر چهار آزمایشگاهی که ما دنبال می کنیم ظاهر می شوند. کسپر سکی امتیازات تقریباً عالی کسب کرد و Avast نزدیک شد. هر دو محصول کمی بیشتر از آنتی ویروس ساده ارائه می دهند. اگر پول کمی در بودجه خود برای امنیت دارید، بهترین نرم افزار آنتی ویروس پولی محافظت بیشتر و بهتری را ارائه می دهد. اگر نه، چند مورد از این ابزارهای رایگان را امتحان کنید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.